Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
Gäst Martin Fransson

Selco 18 Cabin Information

Rekommendera Poster

Gäst Martin Fransson

Hej, Jag har en Selco 18 Cabin i ganska risigt skick som jag har tänkt fixa till. Är det någon som har någon information om båten, exvis broschyrer, fakta, hur många som byggdes, osv? Tacksam för all typ av info.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Micke

Båten har byggts i många olika utföanden så som Innombordare oftast med B20/100 drev.Ht eller cabin.Har själv ägt en från -69.Måtten var nog 5.35*1.95 (inte helt säker) Men båten komer du nog att se ofta då den är mycket vanlig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Martin

Intressant, Min har en B20 med 100 drev precis som du säger. Hade du trimplan på din Selco? Gick den bra i vattnet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst mats rosén

hej. har en selco 18 cabin med 70 hk utombordare. Den såldes på 70 talet av fjord boats i frihamnen sthlm. vikt 860 med inombordsmotorligger alltså bra i vattnet, måttbr 2.15 längd 5.45 godkänd för 6 vuxna norskbyggd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Henrik E

Jag hade en för många herrans år sedan med B20 och 100 drev. Den gick bra i marschfart men på topp överplanande den oroväckande trots att drevet var utvinklat till yttersta hålet. Jag upplevde den som knepig att svänga med, även i marschfart, den lutade mest och svängde mycket litet utan hjälp av trimplanen. Jag var ganska ung vid den tiden och kanske jag skulle få en positivare bild av båten idag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Cecilia

Hej! Ska även jag renovera en risig Selco 18 Cabin, dock mest invändingt. Har du några heta tips? TACK på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lasse

Hej, jag kanske har meddelat tidigare, men vi har en egen sajt på http://groups.msn.com/Selco18Cabin Välkommen dit och ställ frågor och kolla in bilder på inredning. /Lasse i Gävle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan

Jag har just köpt en Selco 18 cabin.

Jag behöver en ny vindruta. Den som sitter högst upp på cabintaket. Kan någon hjälpa mig med var jag hittar en sån? Ny eller begagnad.

Tänkte även sy ett nytt kapell. Blev tipsad om ett företag i Estland, men är lite osäker. Blir det lika bra, och är det värt pengarna att skicka iväg och få det gjort?

mvh

Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej gott folk!

Har just köpt en Seco 18 Cabin och tok letar efter typplåten med ev serienummer etc.

Är det någon som vet var den sitter någonstans i båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur har det gått, har du hittat plåten?

Jag har samma problem och försäkringsbolaget måste ha ett serienummer för att jag ska få försäkra den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade min nere vid höger fot (förarplats) under träpanelen på min Selco kabin 18. Lycka till smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...