Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
Harald

Ryds 23 Dc Edition

Rekommendera Poster

Vilket fantastiskt land vi lever i där man inte kan få vara stolt över något man äger eller har gjort.2.gif\

Harald, du äger en fantastiskt fin båt som många redan har gett dig en bekräftelse för i denna tråd, lycka till och skönt båtår på dig.21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Harald skall vara mycket stolt över sin fina båt, varför skulle han inte få vara det? Jag har själv vilat ögonen på något liknande men min plånbok och jag är inte överens för tillfället.

Jag äger en Ryds i dag, även om jag anmärker på några få detaljer så är jag i stort mycket nöjd och har inga som helst planer på att byta märke.

Vi båtägare lägger idag enorma summor på våra ögonstenar och att kritiskt granska olika märken/båtar ser jag bara som något positivt. Tillverkarna och handlarna måste ha klart för sig att det är vi konsumenter som styr. Detta glöms lätt av i dag då det nästan säljs mer båtar än vad man hinner tillverka. En missnöjd kund kan lätt skuffas år sidan då köparna står på kö för vissa märken. Blir sen tidschemat pressat för leverantörerna när sommaren närmar sig och båtar pumpas ut på löpande band så blundas det ibland för kvalitetsmissar under monteringen. Med en garantitid på bara ett år så är det inte ok...

Med hopp om ett lysande båtår 2007

/Henkan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade ungefär samma funderingar som dig när jag tittade på en båt förra året. Dörren till förpiken var svårt att göra någonting åt, men för någon tusenlapp extra fick jag två fönster i rufftaket insatta vilket helt klart förbättrade trivsamheten i ruffen! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Henkan,
Jag håller med till fullo. När man bedömer en båt måste man alltid se kvalitet i förhålllande till pris. Jag är själv ägare av en Ryds 20 DC, fullt medveten om att kvalitet och finish inte är i paritet med t.ex. en Nimbus eller Storebro. Å andra sidan har jag ju valt att inte betala dessa summor för en båt; för det pris jag betalat för min Ryds tycker jag att den uppfyller och överträffar förväntningarna. Det som trots allt har varit defekt på båten har Ryds bytt ut utan att invända, så min erfarenhet är god!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...