Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Ja, körkort på sjön längtar jag också efter. Speciellt när man inte behöver ta det själv utan kan njuuta av att alla andra måste daska upp sej och skaffa det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Man är inte så störig när man är ung, för det är jag ju, det ha ri ju redan klurat ut. Synd för er att ni inta hann citera de sista bara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst ErikAspvik Postad 26 December , 2006 du har misssat en hel del. minst hälften av den löjliga reklamen för det andra forumet har handlat om stålbåt.nu. om du läser igenom dina inlägg i den här tråden och andra trådar du skrivit i lugnt och sakta så tror jag du förstår varför du alltid blir påhoppad, du vrider och vänder på både vind och fakta, du är dåligt påläst i trådarnas innehåll och du tål inte att någon säger emot dig. Därför har du blivit den Drift-Kuku du är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Må hända att ajg inte vet nå got om garderoebn, men jag vet att massa ful reklam förekommit för dne här på MG, dte räcker väl för min påsikt att jag tycker reklamen varit löjlig. Jag tål inte att någon säger emot mig säger du, hur många gånge rhar jag skrivit i denna tråd att det är MIN åsikt och att jag respekterar de andras och att alla får ha sin egna fria åsikt? Jag tycker det verkar som att det är några andra som retar upp sej rejält på att jag tycker som jag tycker. Bara för att jag inte ändrar min åsikt betyde rinte att jag inte tål att ni säge remot. Drift Kuku, kan du definiera det uttrycket lite. Eller kanske det bröjar bli dags att dra en off topic alla barnen för att höja ribban lite. Jag tycker det var synd att du aldrig hann läsa min kontringshistoria om det där med använda gummin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 26 December , 2006 men inget båtkörkort? inte ens salta boken?? den en annars trevlig, bla sjövett och väjningsregler iden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Jag vet inte vad du själv har för behörighet Smögen men jag tro du ligger pyrt till att vara så kaxig i den frågan tyvärr. Salta boken, den som sjöscouterna använder. Det finns bättre litteratur, säg till om du vill låna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 JAg vet inte vad du grundar ditt påstående på, du kan väl nämna en gång då jag sagt något felaktigt om sjövägsregler kanske? Om vi bortser från den trånga farleden när jag kittlade myrorna ur seglarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 26 December , 2006 synd att Jimmy_Lars hann redigera sitt inlägg,, jag har inte riktigt snappat detta med att citera i tid och otid. I det första inlägget så var tutan bra till å tuta på seglare med.. kastlina för att borda med,,,, å tändstickor för att tända på dom med,, vilka som avses med dom vet jag ej, men jag kan anta att han menar seglare. men som sagt,, nu är det redigerat. så hädanefter så rekomenderas att använda citat när vi bemöter jimmy-lars. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Det gäller att ligga steget före både i navigering och här på MG Tuta, alltså heja på segalre. (vara trevlig) Kastlina för att borda fartyg med brand ombord (man skall hjälpa nödställda) Tändstickor för att tända på nödraketerna med (rätt nödutrsutning är viktigt) Sökarljus för att hitta nödställda i mörker (återigen vikigt med utrsutning) Jag vet inte, jag tycker det tyder på ganska så gott sjömanskap? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 För övrigt blev det tyst om behörighetssnacket nu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst ErikAspvik Postad 26 December , 2006 driftkuku, förstår du inte vad som menas kan du väl starta en tråd i ämnet.Beträffande gummin citerade jag bara en känd poet. Tips skriv in alla barnen jimmy_lars i sökrutan på Goggle och kolla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 26 December , 2006 nödraket med stubintråd? Glöm inte å kolla sista förbrukningsdag, jag har själv beställt nya enär mina gamla snart är utgångna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Tycker inte att en sådan tråd hör hemma här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Jadå, sådana raketer fungerar också om det är nöd faktiskt. Bra bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 26 December , 2006 Jo, han har en väldigt speciell argumentationsteknik den där Jimmy_Lars! Man brukar utveckla argumentationstekniken för att verbalt kunna besegra motståndaren i en diskussion, men vår vän här har utvecklat en egen metod som gör alla andra till vinnare så snart han attackerar medelst tangentbordet! (var tusan är min fil?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 26 December , 2006 Uj uj här va det hålligång vill jag säga. Undrar om Mariage ser sin skapelse . Ska ut å skära en bit av saltrulle. Kollar från första parkett..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Vad klagar du för då? Grattis kork, du ha rjust utnämt dej själv till någons slags segare. Jag trodde inte det handlade om vinst eller förlust, utan om olika åsikter. Jag vet inte hur rättvist vinklat den här tråden är, det är ju bara garderobstomtar förutom mej som har skrivit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Ja då var det bevisat att jag är Korkens förebild också. Det glädjer mej att han äntligen kom ut ur garderoben med det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Ja då var det bevisat att jag är Korkens förebild också. Det glädjer mej att han äntligen kom ut ur garderoben med det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 26 December , 2006 Tror du borde ge dig nu! du gnäller över att andra hoppar på dig, är det konstigt med ett sånt här beteende? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 26 December , 2006 Citerar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Ledsen, det var brorsan som slant på tangentbordet, emn inlägget är borttaget nu. Tyvärr var det någon som hann kopiera det innan. Sen så citerade du just det själv. Så ledsen men kan inte göra mer åt saken. Men nu ha rjags tädat bort allt svammel han skrev. Ber om ursäkt för detta. /Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 26 December , 2006 Tragiskt... jaja, rapporteringarna gick fram i alla fall! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Ja det är väl huvudsaken det Lustigt att min Wannabe försvann i samma sekund som du loggade in. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Men Korken, Ska vi inte ta och gräva ner stridyxorna en gång för alla? Jag tycker det skulle vara mycket trevligare. Vad säger du? /Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 26 December , 2006 Om du med det menar att jag skulle logga in med ditt alias kanske vi ska be admin att kolla ip-adresser igen! Jag tror de flesta nu är medvetna om vad en drift-kuku är för något! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 26 December , 2006 och vem är du då? det kanske är din bror, eller kanske E-tec_Nisse??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 26 December , 2006 Erbjudandet står kvar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 26 December , 2006 Jag har ingen stridsyxa, däremot använder jag filen flitigt nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 26 December , 2006 Jag tror Jimmy_Lars har luktat lite för mycket på glöggen. Han börjar se tomtar i garderoben... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser