Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Gäst Mariage

Varför!

Rekommendera Poster

Gäst Mariage

Jag har hållit mig till maringarderoben i ett halvår, drygt. Jag har haft fantastiskt trevligt där. Men,finner att fler och fler försvinner. Jag orkar inte hålla igång den där saiten själv. T,o,m de som driver saiten kommer in här ibland p.g.a att dom inte klarar att hålla sig ifrån.

Jag har skitit fullständigt i maringuiden för att ge marigarderoben en chans. Precis som många andra, exempeltvis steevemedselcon!!!!! Jacko!!! eller Jackowacko!!!!löjligt , allt är så jävla jöjligt. Jag kommer inte att fr.o.m nu vara på någon sait, under ett år. 100% säkert.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråkigt beslut att sluta vara på något av forumen.

Jag är medlem på både maringuiden och maringarderoben och besöker båda flitigt. Ser inget hinder i att vara medlem på flera forum.

Andra forum som jag är på

-jagrullar  

om Volvo bilar (jättebra då man ska meka med sin egen bil)

-moppenet   

jo jag mekar moppar då barnen ska börja åka. Kanonsida då man ser att massor med ungdommar börjar lära sig meka igen, varit på väg att dö ut och är oftast början till ett tekniskt yrke.

-pellesoft  

sida om programering, larvigt namn men kanonbra sida med många mycket duktiga medlemmar, tillhör de bästa programerarna i Sverige

-byggforum   var kanonbra när jag under våren helrenoverade kök och hall. Jag har aldrigt gjort klinkergolv eller satt upp kök förut och var ovärderlig hjälp för ett lyckat resultat.

Samt några andra.

Sedan finns det några jag lämnat pga tråkig stämning, bla annat utterns forum då de började med censur, samt forum admin som först vägrade att hjälpa till med svar på frågor och nu i dösryckningens tid börjat svara på frågor (han kommer ju från Uttern och kunde väll tagit reda på lite och lämnat lite bra svar för att hjälpa till och samtidigit fått lite fart). Men det är en tråkig historia om hur man dödar ett bra forum. Över till possitiva saker.

Alla forum berikar mig med kunskap och får oftast bra svar på mina frågor samt att jag ibland kan bidraga med lite hjälp.

De gånger man hjälper till och får ett tack tillbaka, mmmmmm, gissa om det värmer, det är skön känsla at få hjälpa till och känna att man behövs.

Så jag hoppas att du Mariage och många andra gör 2007 till ett riktigt aktivt år på många forum.

På forumen träffar man andra vänner. T.ex. smoegen som jag chattade med på maringarderoben, när han befann sig 100 mil norrut vid Geddede och var då inbjuden på julbord hos en vän han träffat på forumet. Jag har själv några som jag snackar med via chatten, i Stockholm, Hunnebostrand, Smögen mm.

Här på mairinguiden brukar jag snacka med Mala, V8dc och andra trevliga.

-Visste ni att V8dc köpt en ny go båt med stor V8 i (lätt avundsjuk)?

Trevliga människor som berikar livet.

Jo givetvis har jag massa andra vänner också som jag träffat på andra sätt men visst berikar forumen livet. T.ex. smått galne Stevemedselcon som nu får finnas med på maringuiden.

God fortsättning önskar Roland, både på julhelgen och på ett liv bland internets forum. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man ska inte glömma bort att det är skribenterna/medlemmarna som gör sajten till vad den är.

Sajten är död, leve medlemmarna!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst ErikAspvik

Ingen idé att svara, han kommer inte att läsa något på ett år eller..

post-22259-1394234866,6024_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm. Jag roterar själv mellan olika forum som jag har nämt tidigare och som en annan medlem här i tråden också gör.

Jakt.

Båtar.

Elektronik.

m.m.

Mvh/Orven

Inget är 100% säkert.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst ErikAspvik

du som är Maringuidens egen lilla Drift-Kuku är nog inte rätt man att avgöra vad som är löjligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror aldrig att deras idé varit att konkurrera med guiden, utan garderoben uppstod i väl samband med att ett flertal av guidens medlemmar fick obehagliga mail i sina brevlådor, även jag.Det var en av anledningarna, sen var det mycket personliga påhopp vid den tiden vill jag minnas oxå.

Faktum är väl oxå att en stor del av det marina kunnandet, eller ska man säga så här...många av dom som är på garderoben var flitiga skribenter oxå och svarade mycket även på dom seriösa frågorna, inte bara tjafstrådar.

Så jag tycker inte man ska sitta o hacka på dom nu, dom har tillfört guiden en hel del genom åren. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför denna ilska?

Ett forum är ett ställe där man träffar likasinnade och ställer frågor. När man känner för det besöker man klubben annars struntar man i det.

I början när jag skaffade plastbåt dök många frågor upp och utan Maringuiden hade det varit tufft. Nu när man börjar bli lite van har jag glidit över till att svara på frågor som nya medlemmar ställer.

Det är väl så det skall fungera!? Vi hjälper varandra.

Jag är även med i Volvoforumet som också givit mig många aha-upplevelser.

Tack Maringuiden och alla medlemmar för att ni finns!

God fortsättning och Gott Nytt År.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

...var ett löjligt försök...

Har de lagt ner sidan?

---------------------------------

Jag tror de flesta surrar omkring på flera olika forum, både inom marinvärlden och inom andra intresseområden. Det ser man väl om inte annat i förslagstråden, då många förslagställare menar att just deras förslag finns på andra forum. Inget fel i det, vart och ett av forumen fyller sin funktion. Jag tror inte något forum är ute efter att konkurrera ut något annat, utan de har väl kanske någon speciell inriktning eller någon speciell idé de vill testa. stålbåtsforumet tex. var väl några stålbåtsägare som startade och boatlife drogs igång av folk som gärna åker lite snabbare båtar med stora motorer. (ja, jag är inne och kollar på båda dessa, samt fendern och en del andra också) Slår det väl ut fortsätter de sin verksamhet och fungerar paralellt med de andra forumen.

I övrigt verkar det som om du, jimmi-lars, har kommit till insikt vad gäller dina löjliga inlägg, du har minskat drastiskt på dem. precis som jag har klurat ut att jag får bättre respons på mina inlägg om jag filar bort de vassaste spydigheterna. Men jag är lite disträ ibland, det kan hända att jag förlägger filen emellanåt...

simma lugnt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kära Jimmy_Lars varför denna ständiga bitterhet, nu när det är jul och allt.

Maringarderoben är ett relativt nytt och litet forum och enligt mig så förtjänar det lite reklam för att få bärighet. På samma sätt har jag gjort för andra forum både här och på andra ställen. När man nämner något forum så är det knappast i tanke att lura över massa medlemmar utan att vidga vyerna. De som har andra planer typ att locka över så många medlemmar som möjligt för att sänka ett forum är inga snälla människor.

Kan inte du Jimmy_Lars skapa ett trevligt forum så ska vi hjälpa till med lite reklam om det verkar vara intressant. Du har säkert någon intressant hobby förutom båtar som vore värt ett eget forum.

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad är löjligt med det? Killarna har ett stålbåtsforum, det fanns här oxå innan, det var samma killar som höll i det, då var det minsann inte löjligt. Men du gnäller på allt och du är provokativ i var o varannan tråd, varför?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag borde inte gå i polemik om detta ....jag har inget intresse i garderoben men däremot känner jag dom flesta där så jag vill bara påpeka att du har totalt fel, det handlar inte om att värva, det handlar om att få folk att vidga sina vyer precis som roland skrev, det ena uteskuter int e det andra. Det är som kommunism...ett parti...det är det som gäller...inget annat...företagande bygger på konkurrens...utan konkurrens stagnerar företag...och självdör...hade int e volvo haft ngn konkurrens sedan 1965 hade vi fortfarande åkt amazon.

Så var är det provokativa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Tydligen togs inlägget jag citerade bort under tiden jag skrev:

Jimmy_lars skrev:

Visst jag kanske borde fatta att alla är långsinta tjurskallar men va djag än skrive rså är jag provokativ och blaha blaha.

JAG tycker att de som startade Garbderoben gjorde massa skitreklam och försökte värva folk härifrån så även detta inlägg det är synd om garderoben, rädda den. Jag tycker det, tyck vad ni vill.

Va där så provokativt med att säga att jag är less på den där garderoben och att jag tycker den är löjlig.

Det är ni som gör det provokativt. jag sa bara min åsikt. ni är fr9ia att ha eran egen.

---------------------------------

Oavsett vad de skriver i garderoben, och det kan vara ganska mycket trams, så är det inte hälften så löjligt som ditt beteende här på MG!

En fråga: är du ofta inne på stålbåtsforumet?

Om ja, varför då, om den nu är så dålig?

Om nej, hur kan du då bli less på den och säga att den är löjlig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mariage ligger inte bakom stålbåtsforumet.Vad enskilda medlemmar gör kan int e grundarna svara för, samma gäller här.

Därmed sätter jag punkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

stålbåtsforum = garderoben, det trodde jag till och med du fattade!

Jag omformulerar mig:

En fråga: är du ofta inne på maringarderoben?

Om ja, varför då, om den nu är så dåligt ?

Om nej, hur kan du då bli less på den och säga att den är löjlig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Jepp, det är lätt att sätta punkt när man målat in sig i ett hörn!

Tror jag måste editera mitt tidigare inlägg härovan...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför får jag inte ha min åsikt?

Ni hugger ju som kamphundar i ett brn för att jag tycker att maringarderoben var ett löjligt försök att konkurrera med MG.

Det är min åsikt, jag står för den och har inte målat in mig i någpot hörn.

Men ni respekterar den inte om vad skall jag göra.

Ni har eran åsikt, jag ha rmin.

Så enkelt är det Korekn.

Du skrev att jag minska tmina löjliga inlägg.

Kan vara så att jag tycker dte är ganska trist att skriva då det inte ha rnågon som helst betydelse vad jag skriver så hugger många direkt.

och kliver över gränsen för vad jag tycker är okej.

Ett litet tips för att se vem det är som förstör detta forum mest.

Gå in på korkens sjöbod, kolla igenom hans senaste 50 inlägg, så gör ni samma sak i min sjöbod, hur många procent handla rom något som ha rmed sjön att göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Ja, inte vet jag om det finns fler garderober, men de som driver maringardereben lanserar det som ett stålbåtsforum!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

eeh, antingen har du varit inne på maringarderoben/stålbåtsforumet, eller så har du inte... vilket är det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

okej, då har jag missat något.

MEn JA jag tycke rfortfarande att reklamen här på MG har varit löjlig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Du fick inte det du önskade dig i julklapp, eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har till och med skrivit till dej personligen för att slippa allt det här onödiga förstörandet av MG. Du säger att jag är löjlig, kanske det kan börja bli dags att fundera öve rdit egna beteende. Som jag skrev tidigare, ni som vill ha lite bakgrund, kolla igenom sjöbpodarna så förstår man relativt fort.

Korken, du kanske rentav jobbar för garderoben för att förstöra MG å fler kan krypa in i garderoben.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Angående julklapparna så fick jag bästa sakerna på länge faktiskt.

Kompressorhorn

Stormtändare

Kastlina

Sökarljus

Så min julatfon var mums mums.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Jobbar för...? jag äger den, precis som jag äger maringuiden, fendern, boatlife och några till! dessutom är jag alla alias, utom Jimmy_Lars, på alla marina forum i sverige! De du, det visar sig!

OBS! ironi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måtte vi snart få körkort på sjön,,,

Så att vissa kan få sitt indraget per omgående.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...