Ralle-O 0 Postad 25 December , 2006 Är man verkligen tvingd till upptagning över vintern? min klubb anser att jag måste ta upp båten men denna vintern tycker jag inte att det skulle behövas så jag har förberett henne för att ligga i. Jag har gått igenom klubbens stadgar och regler och inte hittat något som säger att man måste ta upp båten. Är det någon som har liknande erfarenheter, eller hur fungerar det i era klubbhamnar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ralle-O 0 Postad 25 December , 2006 Vad trist! det går inte att redigera i inlägget ovan, jag glömde ju att presentera mig: Hej, jag är ny här på forumet. Jag heter Ralf och håller till på västkusten. Mvh Ralle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 25 December , 2006 Byt hamn om du kan. I GREFAB kan du ligga i på vintern mot halva landkostnaden. http://www.grefab.se/files/gre_prislista_1-8.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ralle-O 0 Postad 25 December , 2006 Oj vilken service ni har där! Har Du någon aning om hur det är med beläggningen, är det fullt eller långa köer på platserna hos er? Tack för bra info! Ralle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 25 December , 2006 Övervintra ? Vissa hamnar har problem, med isen och det blir värre om det ligger båtar kvar. Kan påverka bryggor och bommar. Har du kollat riktigt? med hamnstyrelsen? Du kanske har råkat på en sån där som vet allt, kan allt, bestämmer allt. I vår hamn så samlar dom alla övervintrare på en och samma brygga och det skijer inte många hundralappar på att ta upp, eller ligga kvar över vintern. Mvh/Orven Ps. Jag redigerar nu och det finns längst ner och till höger på dina inlägg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ralle-O 0 Postad 25 December , 2006 Det var en styrelse medlem jag pratade med och denne borde ju veta, men jag kanske ska kolla en gång till. Jag är annars lite inne på att kontakta hamnen som Lasse tipsade om här ovan, jag är inte alls o-även till att flytta på mig! PS jo, jag hittar redigerings-funktionen, men det första inlägget går inte att ändra i. Det går inte enas att ta bort, jag tänkte gjort ett nytt in lägg som skulle bli rätt men det gick inte heller. Det stog bara att man kan ändra under de sju första dagarna men inget hände. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 25 December , 2006 GREFAB har flera hamnar i Göteborg. Till sommarplatser är det många års väntan. 95 % av platserna är tomma på vintern. Tillgång på ström är dock begränsad under vintern. Kostnads skillnaden mot att ligga på land är marginell. Till nyår går traditionsenligt en tur upp till frihamnen, för att se GP´ s nyårsfyrverkeri. Håller med dej om att redigerings funktionen är dålig. Dåligt är också att hela tangentbordet inte går att använda. Vill man byta bild, så måste hela inlägget raderas och skrivas om. Texten kan man markera och kopiera, och ev. spara som en txt fil, innan raderingen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 25 December , 2006 I vissa föreningar och annat, så finns det alltid någon som har sina egna regler och detta gäller inte bara båthamnar. Har träffat på det på otaliga ställen och när man anar argan list, så får man gå till huvudet och fråga och svaren kan bli helt annorlunda. Lycka till / Orven Tror att jag också skulle redigera ett inlägg på en tråd, som jag började med en gång och det gick inte... du kan ha rätt i det. Men du har en möjlighet som är enbart för dig och det ligger ovanför din startruta. Redigera - ta bort - lås - m.m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ralle-O 0 Postad 7 Februari , 2007 Det var en surgubbe jag lyckades prata med första gången, det går utmärkt att ligga i vattnet över vintern. Inte var det någon större kostnad heller och el håller de med så jag kan ha frostvakten på. Man ska tydligen inte gå till röven när man vill prata med huvudet! Än en gång tack för bra svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sahlback 0 Postad 7 Februari , 2007 95% lediga. Vad härligt det lät. Jag tror jag ska hyra en Grefabplats på vintern och när sommaren kommer så vägrar jag flytta!!! Det är väl enda sättet att få båtplats i Gbg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 7 Februari , 2007 Jaha,Orven....men var sjutton ligger startrutan?Skulle nog gärna själv kunna redigera vissainlägg...alt ta bort.hur gör man? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 7 Februari , 2007 Tjing Sanna. När du startar en tråd menar han. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser