Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Jarl

Billiga motorer och drev

Rekommendera Poster

Kolla den här sidan.http://www.biggunsmarine.com/

Man kanske skulle kunna gå ihop några stycken och få ner priset ytterligare.

Ska nämligen själv beställa en 383 med bravo3 drev.

Har någon hittat ett billigare alternativ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Tyla

Hej

 

Rejäl prisskillnad. Klart intressant. Har du kollat på frakt och övriga kostnader. Våra myndigheter vill väl ha sin del av kakan kan man tänka sej. Tull moms o allt annat skit dom kan hitta på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spännande...

Måste själv köpa en ny motor och har kollat runt en hel del...

Lite osäker hur det är med ventiler och sånt i denna 5.7 vortec som dom hade till väldigt bra prs!

Är både insug,avgas & ventilsäten rostfria?

 

Jag har även kollat i Tyskland... För då kan man ju hämta den själv till rätt kostnad..

Tyvärr så kommer man inte ner till dom där priserna..

Hör gärna av dig eller ngn annan innan ni beställer ngt!

 

Mvh Peter.

pwa@kramnet.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att kolla med personer som importerar bilobjekt skrot.

Fråga snällt om du kan få lite plats i en kontainer som dom tar hem.

Tullavgift och sånt på skrot är duktigt mindre än vad man egentligen borde betalat.

 

Jag har själv fått hem grejor på det sättet, allt ifrån båtmotor till stereogrejor och högtalare...Visst att det kan ta lite tid, men det är klart värt det..Tog hem en hel bil när jag pluggat i usa oxå, just i kontainer...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick ett mail idag. Ska köpa en 383 som ger 325hk och ett bravo3drev.

Frakten från usa kan jag ordna för 500$ och då kommer sakerna till

Upplands Väsby ,frakten inom Usa är 300$

 

A 383Mag mpi package with Bravo three outdrive is $12,400. plus 20ft harness need to go from motor to gauges $180.00

.

Ska vänta ett tag så dollarn går ner som alla valutahandlare tror att den

ska göra.

Titta även på volvomotorerna och dreven och jämför.

NOGON MÅSTE TJÄNA EN MASSA PENGAR PÅ VÄGEN?????

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns grymma skillnader på priser i Usa.Om ni skall köppa titta igenom fler affärer på Ebay.Du kan få ex en 350 ny för knappt 2000 dollar,men den stora skillnaden ligger i frakten tull o moms,Om ringer och pratar med dom så kan dom deklarera lägre pris på varan så blir ej momsen lika dyr samt få frakten på båt men det tar ca 3 månader att få den men man kan få ner fraktkostnaden med ca 1000 dollar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frakten som jag sa är från Usa till sverige 500$ .

Motor 350 för 2000$ glöm det !!!!!!!!

Det är longblock bara bottendelen i alla fall inga kompletta marinmotorer.

Frakten med båt från Carlifornien med fraktfartyg tar cirka en månad.

Jag har tagit hem bilar, motorcycklar, motorer och en massa saker  till mig själv i många år att jag vet var och vad jag inte ska köpa mina saker.

Den har firman är seriös enligt mig.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Senast idag kollade jag vad jag skulle få betala för en 40 fots container den tar invändigt mått 12m och invändigt 2,35m brett det kostar mig 2650 dollar,man får hem jävligt mycket i den,den firman jag pratade med har jag köpt 4 jänkare via och han har hållt på sen -81 och är en av dom största på jänkarbilar i Stockholm så jag tror han vet.angående seriösitet så är ditt mitt bekymmer om dom sätter ner priset,problemet uppstår om något sker under frakt,vilket den som skickar kan spela stor roll i,Jag har köpt hela renoveringskittet (high performance) med nya limpor och allt!! jag betalade totalt med frakt tull och moms 15000:- kittet inehåller samtliga lager,kolvar,ringar,kam,oljepump,alla packningar,lyftare,ventiler,toppar,fjädrar,kamkedja,kamkugg.mm

Visst det är en chansning att sätta värdet lägre men har man bra kontakt med dom så är chansen ej så stor att det gör sönder,Ny marin 350 med toppar osv,utan insug,förgasare,limpor kostar där 1200 dollar.

Jag kanske haft tur med han som leverantör men jag har letat också.

Hur du nu tagit hem dina saker vet jag ej men det är självklart väldigt stora skillnader där också.Varför jag ej köpte en färdig motor är för att jag valt att sätta in värre saker i min maskin en vad man kan köpa direkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...