Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
TerrorTore

Avledande manöver

Rekommendera Poster

kan det vara så att jakkos härjning på mg är en avledande manöver för att minimera intresset för steves återkomst på mg eller är jag helt ute och cyklar med min rullstol. tanken slog mig i skallen när jag voltade med permobilen

 

tore

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aha, är det den gamla plåt-nicklasen som är här och härjar igen...

...MVH... 2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror bromsat betyder att dom får luft en liten stund innan dom åker ner i vattnet igen. Är det inte den 7:e vågen som brukar vara värst?

TGIF i morgon...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag vet inte det....bromsat låter mer som att man på ngt sätt gett personen möjlighet till kanske två inlägg per dag eller ngt...istället för hundra...nu verkar skrivklådan på killen gett sig i alla fall...o det är väl en tvärnit...och nu har jakko säkerligen fullt upp med att knö in sig i den lilla garderoben igen.....jag tror inte tomten kommer till jakko i år heller...så alla nya ipnummer han önskade sig får han nog vänta på eller handla på skottarn....undrar vad jakko tänker när grannen ropar räkan jakko efter han då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja Steve

Är du bra på Ip-nummer? Är det inte så att man har ett för varje dator eller uppkoppling, man har dvs olika på jobbet och hemma? Finns det inte leverantörer där man växlar ipnummer varje inloggning. Inte för att på ngt sätt bli ihopblandad med alla som kör med olika nick bara för att chatta med sig själva...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

njae...dynamisk är det olika ipnummer statisk är lika med fast ip....sen om du har 8 datorer hemma så surfar du ut på samma ipadress men har olika ipadresser mot routern bara...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För en normal internetanslutning är IP-numret tilldelat dynamiskt av din ISP (Internetleverantören). Har du bara en dator hemma och inte använder en s.k. router så får din dator IP:t direkt av ISP:n. Kör du med en eller flera datorer hemma som ansluts via en router så tilldelas ROUTERN ett (offentligt) IP av ISP:n, medan dina DATORER tilldelas ett (internt) IP av routern. Du har då ett IP-nummer i stil med 192.168.x för varje dator. IP:t som används utåt sett, och som man anger t.ex. vid IP-banning, är det offentliga som getts till din router. Om du stänger av din router tillräckligt lång tid KAN det medföra att din router nästa gång den ansluts får ett nytt IP av ISP:n, men inte alltid. Man kan dock tvinga fram ett nytt IP. Så för att kort besvara din fråga (om du inte fått klarhet gm tidigare svar) Du får ett IP-nummer för varje betald anslutning, som KAN men inte MÅSTE variera vid varje enskild uppkoppling.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som tidigare besvarats, Ja. Men det är inte datorn i sig som har MAC-adressen, det är nätverkskortet som har en MAC-adress (Media Access Control)= Hårdvaruadress. M.a.o. byter du nätverkskort ändras din MAC-adress

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag inte är helt fel på det så har även routern en MAC-adress och det är denna som syns utåt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nope, MAC-adressen syns inte på det viset. Mkt möjligt att det går att spåra en sådan oxo. Troligt, antar jag t.o.m. men MAC-adressen är i stil med: 00-11-95-11-71-1C och en sån syns inte på nätet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det går alltis att spåra en Mac adress. Jah har jobbat med spårningar av Ip nummer å dylikt. Det är däremot inte lätt att göra en spårning på en mac adress,krävs en hel del arbete och är tveksamt om det är lönsamt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hade han en dator med nätverkskort i så, ja, då hade han en MAC-adress.. ;)

 

 

Fast jag föredrar Big MAC 2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hujjanemejj, visste inte att man kunde mickla äv med MAC-adressen. Alltid lär man sig nåt nytt ;)

 

Jaja, visar väl att det definitivt inte är lätt att banna en användare. Med nytt IP, ny hotmailadress och ny MAC-adress så är man ju en helt ny människa ;)

 

Går det att byta MAC-adressen även på en router månne??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...