flygfisk 0 Postad 19 December , 2006 ska man ha en grund färg på båten när man ska måla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 20 December , 2006 En grund färg kan vara bra att ha om båten inte går så djupt! ;-) Seriöst, vad skall du måla och med vad för färg? Följ sedan tillverkarens system. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flygfisk 0 Postad 20 December , 2006 jag ska måla en flygfisken det är en motorbåt väldigt liten för till fället håller jag på att spakla båten,jag hadde tänkt måla den röd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 20 December , 2006 Röd är kulören, inte färgen. Skall du måla båten med, en- eller tvåkomponentsfärg, skall du spruta, pensla, rolla, rolla med efterslätning osv osv. Bestäm sedan vilken färg du skall ha - t ex International Prefection, Alcro Servalac, Awlgrip etc etc, finns hur många exempel som helst - kolla sedan vad tillverkaren säger att du skall göra för att få bäst resultat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flygfisk 0 Postad 20 December , 2006 oki doki Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser