nboy 0 Postad 18 December , 2006 Jag har en Wellcraft 192 1990 Har en eventuell köpare på båten och Han frågar om båten är CE märkt. Själv vet jag inte detta. Det jag undrar är? Är CE märkning en inviduell test eller gäller det båt modellen generelt. Dessutom är Båten från 1990 dvs innan CE märkning fanns. Hjälp mig med detta snälla. //Nike . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draget 0 Postad 19 December , 2006 hej ! gå in på sjöfartsverkets hemsida där står allt du behöver veta om CE märkning..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 19 December , 2006 Om båten är impotrerad till CE-land efter 1998 skall den vara CE-märkt, men är den svensksåld som ny 1990 är allt OK. Här finns en del att läsa, http://www.maringuiden.se/forum/;searchstr=ce märkning&forum=2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 19 December , 2006 Tillägg till ovan citerad text.. Då måste du ha orginal försäljningskvitto från 1990 kvar eller på annat sätt bevisa att båten fanns inom EU före 1998-06. T.e.x ett gammalt försäkringsbrev el liknade. J.R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 19 December , 2006 Tjena! Är du säker på det? Som jag har uppfattat det hela så ligger bevisbördan på sjöfartsverket! God Jul alla båtbröder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser