Ringhede 6 Postad 16 December , 2006 Alla vet att jag är trogen besökare här på forumet. Inte alltid är mina inlägg helt allvarliga men i stort så trivs jag här och finner bra svar på mina frågor och uppskattar forumets medlemmar. Jag är en beundrare av Steves bravader och blir grymt besviken på MG för då de tydligen ej tillåter honom finnas här. Har därför skrivit ett brev till MG och tänkte att ni andra förhoppningsvis kan få svar på MG inställning. Jag undrar alltså varför han inte får finnas här. Brev som är skickat till MarinGuiden Hej kära MarinGuiden Såg till min glädje att Stevemedselcon var tillbaka igen. Steve är för många ett stort glädjeämne och många läser om hans bravader. Ni tycker tydligen inte han ska finnas på detta forum och har blockerat honom. Vi är med stor sannolikhet flera som är av intresse av att veta varför och vad detta stör ert forum. Jag besöker MarinGuiden flitigt och har tidigare varit en av de mest flitigare och undrar nu varför det ska vara nödvändigt att döda sådant som är uppfriskande. De som inte tycker om honom kan väll endast strunta i att läsa det han skriver. Jag är fullt medveten om att Steve är lite speciell men inte ska man väll stänga folk ute för sådant. Med hopp om ett mer liberalt forum som tillåter oss att vara olika. Med vänlig hälsning Roland Ringhede Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 16 December , 2006 Hoppas du får svar ett bra svar men det kanske är som när prästerna förklarar varför det finns så mycket död och elände på jorden : Herrans vägar äro outgrundliga Kan det ha varit namnen Dick och Jan som störde - Det finns 5520 män som har förnamnet Dick. Av dessa har 3591 namnet Dick som tilltalsnamn/förstanamn. - Det finns 134479 män som har förnamnet Jan. Av dessa har 68309 namnet Jan som tilltalsnamn/förstanamn. /janbanan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 16 December , 2006 Har jag missat något? Hur ser man att en medlem blivit blockerad? Han har ju nyligen skrivit i farttråden... Ops jag tog på mig läsglasögonen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 16 December , 2006 ...med ett nytt alias. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 16 December , 2006 Och det nya är tydligen numera spärrat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 16 December , 2006 Om jag får spekulera tror jag att anledningen förra gången var den diskussion och det ordval som uppstod mellan några medlemmar. Därför ser jag fram mot MG:s beslut gällande Nissed efter hans beteende härom kvällen... Om MG ip-bannat Steve för hans inlägg denna gång är MG:s beteende enbart löjligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 16 December , 2006 Jag tror nog inte vi får veta något om MGs beslut alls, utan finnspeds publicering av mailet hade vi aldrig fått veta att han var bannad igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 16 December , 2006 Det tror inte jag heller. Jag anser dock att den godtycklighet som råder i/gällande detta forum är en av anledningarna till den dåliga stämningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyB 1 Postad 16 December , 2006 Lika bra att göra sig hörd då. Även här finns en viss Stevemedselco-saknad... Let him back in! Ang. IP-block, starta om modemet, regga nytt nick med ny mail och låt det varit vara... / LadyB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Desibelle 0 Postad 16 December , 2006 Har väl aldrig haft steves historier som favorit, men håller tyvärr med i sakfrågan. skillnaden i hur olika medlemmars övertramp hanteras leder ofrånkomligen till diskussioner och tyckanden om hur forumet hanteras. Har varit andra medlemmar som varit aktiva dagen i dag och som tidigare gjort sig - i mina ögon - mer förtjänta av att vara ipbannade än steve... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 16 December , 2006 Jag tror jag börjar bli tjatig nu, men jag har sedan lång tid tillbaka efterlyst ett konsekvent handlande av MG både vad gäller inläggshantering och medlemshantering, dock utan resultat. Det enda man fått höra är att man ska komma med konkreta förslag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyB 1 Postad 16 December , 2006 Då har jag ett konkret förslag.. Let Darwin rule. Det onda sorterar sig självt i alla samhällen. Är SelcoSteve inte önskad så kommer han så att självutplånas av oss som väljer att läsa, eller inte läsa hans inlägg. Censur leder som i alla andra fall bara till regeltrots, martyrskapande och dålig stämning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 16 December , 2006 Det i särklass bästa förslaget hittills, alla kategorier! Det ihop med en aktiv skara siteadmins tror jag skulle funka utmärkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 16 December , 2006 Givetvis är det MG som bestämmer då det är deras forum, men det är vi forummedlemmar som är innehållet i deras forum och vi bestämmer över oss själva. Hoppas på ett possitivt besked från MG. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 17 December , 2006 .. Jepp å jag har redan önskat och skippa pappret som jag sa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 18 December , 2006 Jag skulle också vilja veta varför Steve blev IP-bannad. H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TGIF 0 Postad 18 December , 2006 Håller med Markus fråga! Finns det saker som man inte gått ut med eller vad är det frågan om? Siteadmin ligger mkt lågt i denna fråga, dom kanske har interna problem med ostyriga moddar. Jag la in ett inlägg på farttråden (15118 visningar och 298 svar säger väl allt.) som jag inte kopierar in här i sin helhet, för att min tanke är att låter vi den leva vidare i Steves anda så visar vi att vi vill ha tillbaks både Steve samt Dösnack. Det behövs ett forum där vi kan vara lite ostyriga och stygga utan att småmoddar ska gå in med pekpinnar och spela duktiga. Sumpen skulle inte behövas längre... OSIM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 18 December , 2006 VARNING, OffTopic!!!! Vad är OSIM? SLUT OffTopic. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TGIF 0 Postad 18 December , 2006 Tjäna Korken OSIM = Oh Shit Its Monday dvs motsatsen till TGIF Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 18 December , 2006 Aha... OK, då är det bara fyra dagar kvar då, ju! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 18 December , 2006 Inte fått något svar från MG ännu. Skickat mailet igen då det kanske försvunnit. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 18 December , 2006 Är du förvånad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 52 Postad 18 December , 2006 Hej Roland, mfl. Tack för att du visar intresse för mg. Varför en medlem inte är med (bannad alternativt självvalt utträde) kan vi tyvärr inte gå in på med hänvisning till den personliga intregiteten. maringuiden är och förblir ett liberalt forum för båtentusiaster. Vem vet steve mfl. kanske dyker upp igen. Vad sägs om att damma av vårt gamla DöSnack. Hälsningar Dick Jexby - maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 18 December , 2006 Vad sägs om att damma av vårt gamla DöSnack. hej admin, kul att se dig här! Det vore nog en bra idé att lyssna på vad medlemmarna säger och tycker. Du har ju några fina förslag att gå igenom i flera trådar här. En liten undran: ska ett nickname skyddas likadant som en person med hänvisning till personlig integritet? Det är ju inte så att en person här i landet heter stevemedselconII. Att säga tex. stevemedselconII valde av någon anledning att självmant bli ip-bannad eller vi tycker att när stevemedselconII skrev ditten och datten gick han/hon för långt, därför blockerade vi honom/henne från sidan. då har man nog inte gjort avkall på den personliga integriteten. Jag tror mer det handlar om ytterligare hemlighetsmakeri från er sida, av någon anledning som jag inte kan begripa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 18 December , 2006 Kära MG Steve var här en kort stund. Citat från hans inlägg i tråden fart Morning kufar!!! Jag Jag har plankat in på MG!! Man är ju tvungen när man är bannad o raderad från sajten!! Så jag gör en liten kort visit här. Först blev jag orolig att denna fantastiska plats (MG) skulle köra med censur och blockera vissa personer. Men hopp finns. Jag har fått ett personligt brev (mail) från Steve där han skriver att han åter har tillträde till MG. Underbart. Ännu mer underbart att MG visar att man kan vara liberal och tillåta att vi är lite olika. Och Steve, underbart att du finns. God Jul på er alla på MG och givetvis Dick Jexby - (maringuiden.se) mfl. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser