Kenneth_S 137 Postad 13 December , 2006 Med tillhörande motor VP AQ 125B... alltså en B20... är denna mototr för svag för båten, tro...? Nä, jag har ännu inte köpt någon båt... kräsen som en lus är jag... Men det kommer att bli en innan somma 2007 (hoppas jag i alla fall...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 13 December , 2006 Vad vet jag men AQ 140 rekommenderas i denna tråden...http://www.maringuiden.se/forum/;thread=24158 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 13 December , 2006 Tackar så mycket, knoparn Jag har två att välja på, den ena finns 30 mil från mig och har AQ 125B, den andra finns 60 mil från mig och har AQ 140... tuff choice... Tror ni att -om jag väljer den närmsta båten- jag behöver byta motor... eller klarar jag mig med den mindre motorn...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 14 December , 2006 Jag hadde tagit de med 140 motorn, dels för att den är något större och dels för att den är aningen modernare... Vill man senare skämma in fler hästar motorn är det bättre med 140:n som bas... Mina föräldrar hadde en Swemax 750 några år, den hadde en 171 motor. Vi var väldigt nöjda med Swemaxen, bra kvalisort rakt igenom... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 14 December , 2006 Tackar så mycket. Då blir det nog till att sätta sig i bilen för en liten rundtur upp i landet då... Såvida det inte dyker upp något annat bra anbud... så mycket!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 14 December , 2006 Hhhhmmm... skall nog försöka lära mig att stava... samt att inte trycka på Uppdatera då tydligen samma svar genereras fler gånger... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 14 December , 2006 Hej! Känner en som var med o ritade Swemax. Folk ringer än idag o frågar om detaljer. Verkar vara en bra båt!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 15 December , 2006 Känner två som har just Swemax 690... kanonbra båt, tycker jag. Brorsan min har en Flipper 620 som jag också tycker är bra, men Swemaxen slår Flippern med hästalängder... är min åsikt. Det är jag och frugan som är ute efter båt, och denna är ett klart intressant objekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 15 December , 2006 Jag pratade med en av mina kompisar -innehavare av Swemax 690- han rekommenderade inte att jag skulle ta den mindre motorn... han sa att den knappt orkar upp i planingsfart med den... och i och med det att den inte kommer att plana ut, drar den istället en förskräckligt massa soppa... Ok, Gävleborg: here I come ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joch 0 Postad 5 Januari , 2007 Nå... Hur blev det? Köpte du båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 5 Mars , 2007 Nej, det blev inte så att jag köpte den båten... kontentan blev att motorn är för svag för båttypen... tyvärr, för båten är både snygg och trevlig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joch 0 Postad 6 Mars , 2007 Ok. Jag fick tag i en Minimax690 med en Volvo V8 (Aq211) och med 290dp drev. Dessutom är träöverbyggnaden utbytt till den med aluminium lister. /Joch Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser