PederGbg 2 Postad 12 December , 2006 Har idag köpt en 292:a och undrar om det går att koppla den till pc och tex lägga ut rutter via pc:n? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 12 December , 2006 Svar: Ja Du behöver en PC-adapter för plottern http://www.garmin.se/productpage_tab4.aspx?pageid=2800 och ett program på PCn, tex SeaClear. Jag har kört med 192-an och det funkar fint när man får kommunikations-inställningarna att fungera vilket inte var så svårt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PederGbg 2 Postad 12 December , 2006 Tackar! /Peder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MS20 0 Postad 27 Januari , 2007 Man kan också ta en vanlig com-ports kabel. Mätt sedan ut stift nummer 2,3 och 5 koppla sedan detta enligt instruktionsboken till den strömsladden du fick med i köpet..... Ett litet tipps bara... Lycka till.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nikkra 0 Postad 28 Januari , 2007 Enklast är ju att använda MapSource, programmet som följer med när man köper korten på PC. Annars tror jag man kan ladda ner det från Garmin. I varje fall kan man ladda ner nRoute, som gör att man kan koppla pc-n med comport eller USB och följa med i navigeringen, t ex nere vid navbordet. Jag testar nu att lägga ut lite waypointlistor för Stockholms skärgård på hemsidan, för att man ska kunna ta in dem i MapSource och andra navigeringsprogram. mvh Niklas 292-ägare www.hafsorkestern.se/garmin/waypoints.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser