martinil 0 Postad 10 December , 2006 Jag behöver montera någonform av täckkåpa över krovgenomföringen till mitt ankarspel (Winchmatic) då det rinner in vatten när det regnar och när jag svabbar av båten. Genomföringen sitter mellan badbrygga och avbärarlist så den behöver tåla att trampas på och vara utan vassa kanter. Jag tänkte mig något bygge i rostfri-plåt då den skall ligga emot den rostfria plåten som är en del av genomföringen. Konstruktionen blir c:a 10*10 cm med utstick på c:a 5 cm. Det borde gå att bygga den med raka bockningar. Mina frågor: 1. Vilken tjocklek på plåt skall man ha? 2. Var får man tag i sådan plåt? 3. Går det at bocka sådan plåt själv (i skruvstädet eller liknande) eller bör man anlita en smed 4. Har någon tips på bra smed i norra-sthlmområdet / Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 10 December , 2006 1 o 2 vet jag inte riktigt. 3) Jodå, det GÅR. Risken är väl att det inte blir så vackert dock 4) Jag fick en liknande kåpa gjord (dock inte t ankarspel) och det kostade en 2 st hundringar o ett par bakelser hos det lokala takplåtslageriet. Inklusive mtrl Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 10 December , 2006 Gör en prov-huv i papp, burkplåt eller liknande. Sedan borde det inte vara så svårt att få hjälp på ngn lokal plåtknackare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser