Gäst Wille Postad 10 December , 2006 Så då har man blivit dumpad i en sump?Trots att jag i min tråd inte på något sätt har varit elak mot någon individ på forumet?Jag ifrågasatte enbart.Att andra i tråden blir otrevliga tycker jag man får ta med dom, och inte radera tråden i sin helhet. Nu var det ju inte på något vis en tråd med någon viktig information, men jag motsätter mig principen att detta görs! Ni moderatorer kan ju editera istället för att statuera exempel? Wille- som starkt överväger att utgå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 10 December , 2006 Tycker jag känner igen den här visan.. Det är väl bara att utgå i så fall.. Svårare lär det ju inte vara.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eustace 0 Postad 10 December , 2006 Vill bara påpeka att om någon gör som Gedda gjorde i den tråd som han påbörjade med gummibåten och sedan själv låste efter att ha sagt något om en liten hjärna så kan den personen omöjligen få fortsätta som moderator. Det beteendet är under all kritik! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 10 December , 2006 Kan man få be den moderator som placerade den aktuella tråden Gedda i sumpen träda fram och förklara sitt agerande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 10 December , 2006 Han har redan gjort för mig nu på morgonen på chatten så för min del är det utagerat. Jag motsätter mig dock principen, då jag inte var den elaka Måns i tråden så anser jag inte att den skulle behöva flyttas. Det är bättre att man editerar de aggressiva inläggen istället. Nu var ju inte detta en tråd av större värde, men om man gör så i de trådar som kanske har ett mer informativt värde som senare spårar ur så tror jag att man är på fel spår med forumet. Nu finns det som tur är andra forum för oss seglare som är mer passande, där man inte blir behandlad på detta viset. http://klotterplanket.marinan.com/customer/marindisc.nsf/Disc01W?OpenForm http://www.sailguide.com/ http://www.fendern.se/ Och som en lite brasklapp till Jimmy_Lars som alltid ska in och skriva provocerande inlägg, så visst, jag flyttar mig gärna så långt från dig det bara är möjligt. Det mår nog både du och jag bättre av. Men på sjön, där får allt du väja med din trälåda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 10 December , 2006 I den aktuella trådan var vi 8 skribenter, varav 3 moderatorer. Jag påpekade det viktiga i att en moderator uppträder rätt med tanke på sin uppgift och det kanske inte föll i god jord. När man flyttar en seriös tråd till Sumpen för att något inlägg inte passar moderatorerna har man påbörjat nedmonteringen av forumet. I ett sådant läge skall moderatorerna självklart editera det aktuella inlägget. Då behålls det seriösa i tråden för framtiden och Elake Måns blir uppmärksammad på sitt olämpliga tilltag. Om däremot tråden är oseriös ska den flyttas till Dösnack. Det kanske är så att moderatorerna väljer den enkla vägen att placera tråden i Sumpen för att slippa editera för tänk om en moderator blir editerad...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 10 December , 2006 Jag tycker du ska stanna Wille, men inte om du ska hålla på snacka om att du ska utgå. Vill du det så gör det. Stanna annars och va gla.. ta saker o ting me en klackspark, ni är ju så förbannat seriösa.. Jadå så länge du har lakanen på tork så lovar jag att göra undanmanöver tydligt och i god tid... Om det inte är trång farled förståss... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 11 December , 2006 Jadå så länge du har lakanen på tork så lovar jag att göra undanmanöver tydligt och i god tid... Om det inte är trång farled förståss... Manöverproblem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
captenmorgan 0 Postad 11 December , 2006 ja du är ducktig på att ifrågesätta inte alls elakt på någe vis. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=121396 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 11 December , 2006 Vaddårå tänkte du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 11 December , 2006 Respekt för andra människor och dess problem saknar vissa människor och frågan är då vem som i slutändan får det största problemet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 11 December , 2006 Eftersom du har svårt att hålla undan för andra båtar i trånga farleder... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 11 December , 2006 Nene, rak axel o roder fungerar ju fint, det vet vi väl alla numera? Men för det tänker jag ju inte hålla på nöta på rodret i onödan för att han får för sej att han plötsligt ska torka andra sidan av lakanet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 13 December , 2006 jag tycker denna tråden också är rätt utagerad.. lika så tycker jag att dom senaste inläggen i denna tråd inte direkt tillför något(exkl. rutgers), mest munhugg emot varann som i sig inte tillför forumet ett skit. Men å andra sidan så är detta bara en åsikt utav hundra andra här på forumet.. Alla har olika åsikter ha det som jag, ha det bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 13 December , 2006 Då låser jag den då! Så blir iallafall moderatorerna nöjda? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser