qwintus 0 Postad 7 December , 2006 Låter mest som att generalagenet i sverige mfl länder har tryckt på den amrikanske agenten som fört det vidare till butikerna, inget ovanligt att sådant händer. Kolla med någon annan butik, det brukar allt var någon som skiter i vad agenten säger eftersom han ändå ser mellan fingrana i slut ändan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 7 December , 2006 KOlla här: http://www.gpsdiscount.com/intlorders.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Karvonen 0 Postad 8 December , 2006 Fick svar från ett annat postorderföretag att man inte fick skicka Lowrance produkter utomlands. Men Garmin gick bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikP 0 Postad 8 December , 2006 Har fått samma svar tidigare på Lowrance navigator. Tolkade det som att det är Lowrance som will kunna ta ut olika priser på olika marknader. Erik P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thrh 0 Postad 8 December , 2006 Köpte en för inte så länge sedan från www.gpscity.com Beställde måndag kväll vid niotiden och hade den på Arlanda onsdag morgon. Där fastnade den dock några dagar för att betala alla införselavgifter mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
and30ers 0 Postad 13 December , 2006 Kan ha att göra med ett EU-direktiv som trädde i kraft i juli 2006 som kallas RoHS. All import av elektronik till försäljning inom EU måste föja detta direktiv. Se klipp från Wiki nedan; The Restriction of Hazardous Substances Directive (RoHS) 2002/95/EC [1] was adopted in February 2003 by the European Union. The RoHS directive took effect on July 1, 2006, but is not a law; it is simply a directive. This directive restricts the use of six hazardous materials in the manufacture of various types of electronic and electrical equipment. It is closely linked with the Waste Electrical and Electronic Equipment Directive (WEEE) 2002/96/EC which sets collection, recycling and recovery targets for electrical goods and is part of a legislative initiative to solve the problem of huge amounts of toxic e-waste. In North America, it is often pronounced ROHS, Rosh, or Row Haws. In Europe, it is pronounced Rose. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne111 0 Postad 13 December , 2006 Gäller knappast när du köper saker på postorder. Det är bara svenska generalagenten som fått igenom sina önskemål om att begränsa parallell import. Svenskar verka ju vara ett megapuckofolk som man kan skörta upp hur djävla mycket som helst med överpriser. Ändå står svensken där med mössan i hand och pyntar upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 13 December , 2006 Om du inte känner någon i staterna som du kan skeppa grejorna till skulle jag rekommendera att prova några av de betaltjänster som finns. Dessa företag tar helt enkelt emot din vara och skickar den vidare ... vipps så kan du föra in varor i Sverige som agenten försökt sätta stopp för och som bonus slipper du tull och moms! Jag har flera vänner som handlat kläder och elektronik på detta sätt! Jag har dock aldrig provat det själv då jag har kontakter over there. Finns en del skrivet i ämnet påhttp://www.usa-shopping.se/index.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lyngve 0 Postad 14 December , 2006 Det där med att försöka undvika paralellimport är inget svenskt fenomen så de där orden om att just svensken står där där som ett fån och pyntar upp gäller inte. Jag vill bara kommentera detta därför att jag är så trött på alla som sprider myten om att just svensken skulle var så foglig och dum samtidigt som vi är omgivna av smarta rebeller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser