Gäst Erik Postad 24 Oktober , 2003 Hej! Är det någon som har hört talas om denna motor? Jag har precis köpt en Buster RS med den motorn på och nu i efterhand så har jag kommit o tänka på att det var lite skumt att motorn inte hade tilt, är 2cyl och dessutom har den inte autolube. Kanske va ett lite väl snabbt köp av mig, detta måste ju vara nån typ av budget motor?!? MVH Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hasse Postad 25 Oktober , 2003 Kolla på länken: http://www.marinshopen.se/guide/yamguide.htm Men vad står Q för? Jag vet inte om länken hjälper men den kan vara användbar vid ett senare tillfälle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas 0 Postad 26 April , 2004 Hej! Yamaha har haft, och har kanske fortfarande, en modellserie som kallades [KUR]Origin[/KUR], jag tror det är en sån motor du har på din Buster. Denna modellserie saknade en del av de finesser (såsom autolube, powertrim etc.) som fanns på övriga tvåtaktare, motorerna baserades dessutom på äldre konstruktioner. Fram till nånstans runt 1984 hade Yamaha en 2-cyl 40hk och det är troligtvis den konstruktionen din motor har. Kalla den budgetmotor om du vill, men jag tror inte den är sämre än övriga två-takts Yamaha från mitten av 90-talet. Snarare är den om möjligt mer driftsäker och enkel att sköta, det var i alla fall det Yamaha använde som säljargument för [KUR]Origin[/KUR]-serien när det begav sig. Med Vänlig Hälsning / Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser