Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025
Gäst Björn almqvist

Tur 80 Classic / Turkryssare

Rekommendera Poster

Gäst Björn almqvist

Jag och min fru köpte en Tur 80 Classic / Turkryssare i oktober. Vi är intresserade att få kontakt med andra som har eller har haft denna modell för att få mer information och kunskap om båten. Jag har lagt ut en sida med den information, egna bilder och dokumentaion (ritningar och broschyr) jag fick med i köpet http://go.to/turkryssare Det vore rolígt om vi kunde få del av andras kunskap .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Sitter här med båtskrället o önskar den dit pepparn växer. Jag har just hängt på ett utanpåliggande roder. Men att få en bra låsning av originalrodret har inte blivit bra. Sen har jag 1000 projekt på gång mm.

Jag gitter inte räkna upp allt. Just nu så ser den ut som en brädhög invändigt. Båten har jag haft i tre år nu.Jag gillar båten den är trygg o säker. Jag har haft ett litet elände att backa, men förhoppningsvis blir det bra med ett nytt roder. jag är ägare nr. 2 o har nog all dokumentation på skutan.

Vill ni skicka till min mailadress så kan vi prata mer.

Häls. D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför kan du inte plasta fast gamla rodret i kölen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tanken är om i fall något händer med häckrodret, så kan jag använda originalet. Just nu har jag en låsning i sittbrunnen, där axel hylsan går upp. Denna är väl i o för sig okhej, men sitter lite sladdrig, tycker jag. Det var väl därför jag går ut med en fråga om olika typer av låsningar av originalet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...