Gäst Korken Postad 18 December , 2006 Följer volvopentas exempel För fortsättning, x Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fribbe 0 Postad 19 December , 2006 För att då återgå till ämnet!! Jag köpte en båt av AcbWorld. Jag blev hellurad!! Dom erkänner sitt misstag men tar inget ansvar alls!! Jag håller på och jobbar med stämning! Har kontaktat en organisation i USA som sysslar med osjyssta affärer www.bbb.org men det verkar inte hända mkt från dom. Men i mitt fall så rör det sig om kontraktsbrott och falska dokument så min advokat säger att det finns goda chanser att få tillbaka pengar, mer än vad båten kostat! Dom ser mkt allvarligt på kontraktsbrott i USA, det är det starkaste vapnet man har!! Men för övrigt vill jag gärna uppmana att hålla sig undan från Acbworld! Dom har en mkt trevlig och förstående säljare, men vad kan han göra?? Inget!!! Ägaren Gary verkar skita i allt så fort båten e borta och pengarna finns på hans konto!! Men även säljaren snackar goja! Han påstog att om det skulle visa sig att det va fel på båten, eller några konstigheter så skulle man få hjälp! Men jag har då inte sett röken av någon hjälp... Bara mina egna 100 tusen och hela semestern med jobb!! Man får hjälpa sig själv!! Ska vidarerapportera om hur det går med stämmning! Tar lite tid bara, min advokat samarbetar med en i USA, och båda tycks ha en del att göra... Men det kommer!!! Bifogar en bild på en del av akterspegeln... Dreven som hängde och dinlade i den fick jag slänga... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BigFish69 0 Postad 20 December , 2006 Nu har jag också skrivit till Better Business Bureau www.bbb.org Jag hoppas det finns någon hjälp att få eller åtminstone se till att risken minskar för att fler ramlar i fällan. Jag hoppas du uppdaterar vad som händer i ditt ärende. //Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jakko 0 Postad 20 December , 2006 Det enda rätta är att själv ta kontakt med säljaren av båten och att åka över och se till att allt är i sin ordning. En biljett kostar till tex Florida just nu runt 4,500 sek. jag har rest mycket i usa och kommer att åka tillbaka flera gånger, kanske för att köpa båt vem vet?. min nästa resa är planerad i mitten av Mars. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 21 December , 2006 Ser fram emot mars, passa på att ta hem en ny rova till deluxen. ang usa import är dess fördelar verkligen så stora att det överträffar import från närbelägna medelhavet. Annars finns det även marinor runt svarta havet och surfar man runt på östsidorna så finns det en hel del intressant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BigFish69 0 Postad 26 December , 2006 Nu har jag fått bekräftelse från BBB att de utreder mitt ärende. De har skickat min klagan till berörd och han har två veckor på sig att skriva sin verision av händelsen. Jag ser nu fram emot nästkommande veckor och en eventuell upprättelse för min del. //Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser