marblu 0 Postad 4 December , 2006 Hej nu står jag och skall byta ut min B20 mot en MD21a. Är det någon som gjort det i en Tresfjord 26a någon gång? skulle iså fall vilja ha tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 4 December , 2006 Nix....är nog inte så vanligt med bensinare eller B 20 i dom båtarna. Har du en frisk MD 21 att sätta in med backslag och sånt ?. Är bara att titta i andra Tresfjordar och ev. måtta. Mvh/Orven Ps. Ser att du bor i V-Götaland. Du kan mäta och kolla i min om du vill och den ligger utåt Marstrand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 22 Januari , 2007 Hur går planerna med ditt motorbyte? Hörde han av sig tilll dig, Orven? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 22 Januari , 2007 Nej hörde inget mer angående motorbytet. MD 21 är ju en äldre maskin och om man ska byta till en sådan, så bör den nog vara nyrenoverad, även om motorerna fanns in på 90 talet, vad jag vet. Är ett tag kvar till sjösättningen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 22 Januari , 2007 Jag såg också att han inte varit inloggad på ett bra tag, kanske håller han på och byter motor, vi får se när han vaknar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marblu 0 Postad 5 Februari , 2007 Hej på er nu är jag tillbaks har haft en del strul med bredbandsleverantörer med facit i hand skulle man nog inte byt. Ber så mycket om ursäkt för att jag inte har kunnat svara. Nu är jag på gång att byta motor (pengarna styr) fick tag i en till bra pris, så nu är den renoverad och målad. Skall först ta ur den andra och snygga till där den skall va, men det skall nog inte ta så lång tid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 5 Februari , 2007 Nu har han vaknat Bidde det en MD21? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marblu 0 Postad 6 Februari , 2007 Ja det blev en MD21 med söttvattenkylning och RB backslag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 6 Februari , 2007 Det vore kul om du kunde fota arbetet och fortsätta tråden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marblu 0 Postad 18 Februari , 2007 Idag åkte den gamla B20 ur båten, det va ett ganska snabbt gjort att få ur den, Hoppas att det går lika bra att få i den ny/gamla MD21:an. När nu motorn var ur passade jag på att snygga till i motor rummet med lite färg. Återkommer mer när det är dags för installation. Senast ändrad av marblu | 18 februari 2007 | 21:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Februari , 2007 Glöm inte kameran bara...vore väldigt kul att se lite bilder på detta. Senast ändrad av Westfjord26 | 19 februari 2007 | 07:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marblu 0 Postad 16 Maj , 2007 Idag blev det sjösättning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marblu 0 Postad 16 Maj , 2007 Idag blev det sjösättning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 16 Maj , 2007 Med risk för att bli tjatig, har du tagit några bilder på bytet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser