Eustace 0 Postad 2 December , 2006 Hej ni som kan motorer! När jag väl kopplat slangarna för att få in glykolblandningen så lyckas motorn inte suga i sig det hela. Jag undrar om en orsak kan vara att när jag bytte impeller så drog jag ut impellern med hela axeln för att sedan stoppa tillbaka den. Impellern går runt och så, det är inga problem, men jag undrar om pumphuset har kunnat bli otätt (inget sug) av att tätningsringarna på axeln hamnat snett. Nu har jag även försökt få loss pumphuset för att kolla tätningsringarna men den undre muttern sitter så j-a nära huset och allt sitter så j-kligt till (är arg för ögonblicket, ursäkta språket) att jag inte får loss den, inte ens lite grann. Är arg på mig själv för att jag inte följde instruktionsboken. Men ibland måste man tydligen lära sig den hårda vägen. Tacksam för hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 2 December , 2006 Häll in vatten i slangen så får den lättare att suga, brukar ha svårt att pumpa luft... När det väl kommit igång brukar det bli bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 2 December , 2006 Kolla motoroljan noga. Blir det otätt i axeltätningen så får du in vatten i motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
naffatS 3 Postad 4 December , 2006 Om du råkat skada den aktersta simmerringen/packboxen så syns det genom att vatten droppar ur skvallerhålet mellan tätningarna.Är den närmast motorn skadad droppar det i stället olja.(När motorn är i gång) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eustace 0 Postad 4 December , 2006 Tack för svaren. Skall pröva att hälla i glykolblandningen och då kolla efter dropp under pumphuset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser