Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
davidstahl

Bygga liten lekbåt

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har funderat på att bygga en flugan båt. Att ha och leka lite med. Men läste i Praktiskt båtägande att den är bara ensitsig. Hur skall det bli med mina små grabbar Bägge vill åka med och bägge vill köra. Vet någon om det finns någon liknande ritning eller självbygge man kunde prova på, med plats för 3-4st. Intresserad av ritningar i så fall.

Mvh David

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 Hej! Flugan blev verkligen en fluga. Det är svårt att få tag i ritningen, Hobbex som sålde den kan inte hjälpa till. 3-4 personer är ganska mycket vikt och helt plötsligt blir båten ganska så stor och även motorn.Mitt tips är att leta efter en liten plastbåt, eller hör med SVERA sveriges racerbåtsförbund. Om du verkligen vill bygga själv kan jag kanske skaka fram något litet från USA i ritningsväg (Ingen kostnad du får en adress)

 

ttr03001@student.mdh.se hälsn. Thomas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Sök här i foumet på flugan så hittar du mer i ämnet och även länk till ritning och byggbeskrivning!

 

/ Nicklas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min bror hade en fluga när vi var smågrabbar. Vi brukade åka tre i den men då satt en bak och styrde. Två satt på däcket fram. När han satte i vajerstyrningen så blev det ett ryggstöd och det gick faktiskt att klämma ner två personer bredvid varandra. Det jag saknade på den båten var ett kapell likt de man har till kajaker. Den hade en del dyktendenser smiley-laughing.gif\

 

/Mikael

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

om båda vill köra, så varför inte bygga två...? :) hehe!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...