FRIDA-ELIZA 0 Postad 28 November , 2006 Min granne har en. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 29 November , 2006 ok! Då finns det fler iallafall! Ingen annan som vet något om denna typ av snipa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 22 December , 2006 Tycker nästan lite synd om dig att ingen kan ge dig fler upplysningar, har kollat din tråd ofta och sökt efter dogger bank på internet men hittar inget.Konstigt. Har du fått reda på något utanför forumet om båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 22 December , 2006 mm Det verkar ju inte finnas massvis av dom..följer tråden med lite intressa jag med.En bekant var sugen på en i våras men hann inte med riktigt i svängarna,den varlite söderut vill jag minnas( västerås kanske eller nått sånt,eller så minns man som en kratta...fniss) Det skulle var intressant att få höra vad du tycker om båten så här efter första säsongen å -, å lite allmänna funderingar kanske...Har du nått fotoalbum på den...det måste jag kolla...det verkar ju vara en trevlig båt.. Godjul Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 22 December , 2006 Dom köpte för övrigt en albin 25a istället dom...Å den är ju bra mycke fulare å omodernare den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 22 December , 2006 Nähä inget fotoalbum...Fixa till det så vi får se lite hur båten ser ut!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 23 December , 2006 Vid anblick så ser dom riktigt trevliga ut, tycker jag. Klart snyggare än Albin 25:an i utseende. I vilken prisklass ligger dessa båtar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 29 December , 2006 Vakna Tulia..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 11 Januari , 2007 ja nu är jag tillbaka!! hehe ska lägga upp bilder! Jag tycker att den har fungerat utomordentligt bra!! Är visserligen min sambo som kör den oftast men han säger att den är hyfsat lätt att lägga till med och liknande, väldigt stadig! Massor med bra stuvutrymmen finns det! lösningarna är praktiska. Det som är negativt är väl samma som med andra snipor och liknande båtar, dom kräver ett visst djup och dom går sakta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 11 Januari , 2007 nu finns det bilder i mitt fotoalbum, fler kommer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 11 Januari , 2007 vi köpte den i våras på marin&fritid i laxå, haha det kanske var samma! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 11 Januari , 2007 Ja jag skulle tro det faktiskt.. Det verkar ju inte finnas så gott om dom direkt...Kul att höra att ni trivs med den!!! Hare!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 18 Januari , 2007 jajjemen den är kanon! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 27 Januari , 2007 försöker igen då! Ingen mer som vet något om denna båt???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 2 Februari , 2007 nehe jag får tydligen ge upp, ingen verkar veta något ...Ingen som har en gissning på vart den kan vara tillverkad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 2 Februari , 2007 Har du verkligen krypit igenom alla utrymmen och kollat efter skyltar eller andra kännetecken ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 3 Februari , 2007 jo genomkrupen är den, men det finns säkert något skrymsle man missat! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 9 April , 2007 Det finns ingen mer som kanske vet något? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
doggerman 1 Postad 15 Maj , 2008 Hej! Jag har själv letat efter information om Dogger Bank. Vi har en själva, köpte den -96 och har varit nöjda med den. Vi har den i Fiskebäckskil (mittemot Lysekil). Någon som jag pratade med trodde att den har sitt ursprung i Norge men vet inte om det stämmer. Den är väldigt stabil. Vi har (ofrivilligt...) varit ute i full storm med den. Vi har sett ett par stycken här på västkusten. Alla har varierat en del betr. framför allt inredningen, men även på utsidan; en hade doghouse och framåtvinklade rutor som på en fiskebåt. Vår byggdes som halvfabrikat av den förre ägaren och jag tror att det är det så de har tillverkats, vilket förklarar att de varierar och varför du inte hittat några märkningar från varv/producent. Inredningen i er Dogger ser fin ut. Vi tittade på en som var till salu för ett par år sedan där det mest var rå plast. Det finns ett par bilder till som är från insidan, på Blocket just nu om du är nyfiken på hur det ser ut. (Vi ska sälja den, det är dags för något mindre nu.) Jag hör av mig igen om jag får reda på något mer. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Karhu 0 Postad 20 Mars , 2010 Jag hade en Dogger Bank 1985 - 1986. Båten tillverkades av Sjögren Marin i Göteborg, som är mera kända för den konventionella snipan Sjögren 69. I Stockholmsområdet såldes Dogger Bank av Jarleruds Marin på Dalarö som kanske kan ge mer information. Jag har för mig att det totalt tillverkades 11 eller 12 Dogger Bankar innan varvet gick i konkurs. Båten var lätt att manövrera både framåt och bakåt och hade en bra disposition med för och akterruff. Den var lättdriven och maxade nästan 10 knop med en 52 HK BMW-diesel. I hård motvind gick den dock som en träsko i sjön och tog i vatten mellan främre kapellet och rutramen så att sjökorten blev blöta och man själv blev blöt i håret, vilket berodde på att den flatbottnade hybridsnipan gick rakt genom vågorna i östersjöns krabba sjö. Standarden på mitt exemplar, som jag köpte 5 år begagnad, var usel. Båten saknade septitank, luftning till motorutrymmet samt svanhals på avgasröret och träarbetet hade tämligen låg standard. Jag kanske hade råkat ut för ett måndagsexemplar, men 1986 då båten var endast 5 år gammal fanns det krackeleringar/luftblåsor i gelcoaten på överbyggnaden och under vattenlinjen lossade gelcoat fläckvis från skrovet. En annan svaghet med båten var rodergenomföringen som var klen och lossade från inplastningen så att det började smyga in vatten mellan gemomföringen och plasten. Jag var inte nöjd med Dogger Banken och bytte 1986 till en Flipper 850 som jag har kvar än idag och fortfarande stortrivs med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rackarhulda 8 Postad 21 December , 2015 Tråden är väldigt gammal men ! Vi köpte en Dogger Bank 2014 och är nöjda nu efter en del justeringar inredningen är i bra klass, vår båt har doghouse och framåtvinklade rutor som på en fiskebåt vilket passar oss bra dessutom är den riggad vilket är en fördel i vissa lägen . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser