Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
Gäst Grundlurade

lurad vid baylinerköp

Rekommendera Poster

Gäst MIKE

Till Stolt Baylinerägare Undrar just om du verkligen äger någon bayliner så som du stavar, och skulle så vara fallet kan du ju alltid köra upp den i någon lämplig anatomisk öppning!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Radaktionen

Debatten i forumet är bra, men vi har tyvärr sett oss tvungna att ta bort en del inlägg med ytterst ovårdat språk. Ni refuserade är varmt välkomna in igen med en bättre stil tack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

DUMPA ETT STORT LASS CEMENT PÅ HANS TOMT....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Till mike!!!Vad är det för stavningsfel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Goort

Det är väll känt att mitten av 80talet o fram tills sea ray koncernen köpte upp Bayliner att de hade problem med kvaliteten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Carpe diem

Hej! JAg undrar, hur har det gått med er båt? Har ni sålt den? Varför vill ni inte ha kvar den längre? Snart är det ju vår och härlig sommar igen! För visst suger det i själen efter sjön, nu när solen och ljuset börjat komma igen. Blir det inte bara krångligare att först sälja den ni faktiskt har och sedan (brända som ni dessutom är) på denna överhettade marknad (som verkligen är säljarens) försöka hitta en ny båt. Vänliga hälsningar från Blekinge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst PJ

Koncernen hette och heter Brunswick Corporation och under ledning av Jack Reichert köptes både Bayliner och Sea Ray in år 1986. Mvh PJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst michael

Sitter här och undrar hur er historia slutade? Ni verkar ju ha god grund för att stämma honom, till och med polisanmäla för bedrägeri faktiskt. OM han nu är en så god affärsman och lever gott på det skulle ju en polisanmälan för bedrägeri sitta väldigt illa för honom. Så, vad hände sen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst anders

Men alltså; hur naiva får man vara? Någonstans tycker man ju att man får ta ansvar för sina handligar; köper man en dålig båt så får man stå sitt kast... tyvärr är det så enkelt. Undersöker man inte saker ordentligt så ... Nog för att det finns lurendrejare, gott om dom till och med!! Jag skulle reagerat bara på att man åker till en s k lyxvilla. Personligen skulle jag aldrig köpa en båt som den tidigare ägaren ägt 2 månader.... Ta smällen och lär er av det....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Four Winns

Hej, Grundlurade: Beklagligt men ädelt av er att berätta detta. Det ger facktist ett budskap till oss ev. köpare. Tycker att (Anders) syn på saken om att ta smällen och lär er är mer otrevligt och hör inte hemma i detta forum. Om alla bara tiger och lider och aldrig gör nåt åt dessa skojare så kommer säkert även (Anders) bli lurad någon gång. Jag hoppas att ni nu när ni renoverat och fixat får måna fina båtturer. Soliga hälsningar från Åland

post-0-1394234294,6284_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Daniel

Tänk på att undersökningsplikten som köpare inte gäller sådant som säljaren känner till eller borde känna till. Dvs kan ni visa att säljaren kände till bristerna så är det en enkel match i tingsrätten. Fel som ite säljaren känner till och som man kan upptäcka vid undersökning av båten som är möjlig att göra är köparens ansvar. Får köparen inte tillfälle att testa båten i vatten så kan man inte heller kräva att köparen ska kunna upptäcka dom felen. Jag skulle stämt snubben och krävt att köpet ska gå tillbaka samt att ni ska ha ersättnign för alla reparationer ni gjort. Jag skulle inte ge mig i första taget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst fredrik

hej Jag tycker det e jättetråkigt att det finns sådant folk. Jag tycker gott att du kunde skriva hela hans namn o nummer o adress så man kunde ringa o tala om för honom att han är en stor skitstövel... Dom kan gott få veta att dom lever.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Ligg lågt

fredrik ...är det ett brott att göra bra affärer??Det finns alltid ngn att blåsa...det är moral det handlar om...inte lag och ordning...sen ska ni veta att lag kontra moral är två skilda saker...det är lätt att vara populist ...lämna ut namn o telefonnummer till en säljare som sålt en båt för att en massa idioter ska ringa honom o trakassera han?? Vem är idioten i det messet? Ja inte är det säljaren i alla fall..utan det är nog Fredrik i det fallet...två veckor garanti?? var ska du dra gränsen då? Vilka kapitalvaror ska ingå? Ärligt talat..ditt mess var inte genomtänkt...visst inläggets skapare har int ehaft det lätt...men för den skull är det inte säljarens fel....tyvärr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gunnar Jansson

Amerikanska båtar är oftast av medelmåttig kvalite. Ungefär att jämföra med jenkarbilar. Billiga, men inte hopplockade på bästa sätt. Skumma lösningar, med billigt material. Fast bor man i USA där reservdelar och tillbehör nästan är gratis, why not. Fast i lilla Sverige är det ju inte lika lyckat. Dom sexcylindriga Mercruisier motorerna är ju mumma. Men fyran är erkänt dålig. Men nöjer man sig med mindre går det ju bra. Även en träeka av äldre modell fröjdar ju även vissa. MVH Gunnar J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Daniel

Som det beskrivs i originalinlägget har säljaren brutit mot köplagen.... och eventuellt kan bedrägeri vara tänkbart om han vet att något är trasigt och försöker lura någon att det itne är det för att tjäna lite pengar. Köper man av en näringsidkare så har man 6 mån garanti och 1.5 års reklamationsrätt efter det. LKika tryggt som att köpa nytt alltså. Det är tvingande och går inte att avtala bort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst lag o moral

...åter till ämnet....funktionsgaranti funkar inte vid privatköp...blanda inte ihop privat köp med marinor etc eller vilket företag det nu är som säljer. Bilprovningen säger du...ja du...vilken garanti lämnar dom på en bil då? att den går framåt o förhoppningsvis bakåt om du lägger i backen...samt att allt funkar...men det borde väl ngn som köpare av en båt klara av oxå? Nä det är sant...det kan ju inte gemene man..men då kanske gemene man skulle ta med sig ngn sakkunnig vid köpet? Tänk lite själv...eller ska regeringen göra det oxå åt dig? Om du ska pytsa upp 50 tusen o uppåt...ganska mycket stålar egentligen...borde man inte kolla läget innan då? Elementärt... Daniel däremot verkar ju ha pejl i alla fall....så sälj ingen båt til han....flinar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst no mercy

Amerikanska båtar är oftast av medelmåttig kvalite. Ungefär att jämföra med jenkarbilar. Billiga, men inte hopplockade på bästa sätt. Skumma lösningar, med billigt material. Fast bor man i USA där reservdelar och tillbehör nästan är gratis, why not. Fast i lilla Sverige är det ju inte lika lyckat. Dom sexcylindriga Mercruisier motorerna är ju mumma. Men fyran är erkänt dålig. Men nöjer man sig med mindre går det ju bra. Även en träeka av äldre modell fröjdar ju även vissa. MVH Gunnar J. Vad är dåligt med yankeecars då Gunte? skumma lösningar? Är det Fairlaine plåtcabbe årsmodell 1958 du åsyftar? med en väl fungerande V8 ? njae Gunte...Volvo hade B16 det årtalet...o cab fanns väl int eens i drömmarna....blanda int eäpplen o päron lilla gunte....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst samuel

No mercy! Pinsamma inlägg, ta ur nappen och börja låta dina två hjärnceller konversera med varandra! Vid köp av begagnad båt på firma har man 3 månaders funktionsgaranti, detta tror jag till och med du kan försöka förstå! (hoppas jag inte begär för mycket!!) Självklart vill vi ju alla skapa en trygghet på begagnatmarknaden eftersom det inte finns en kontinuerlig besiktning på båtar. Men du kan väl återkomma när du köpt din CE märkta Bayliner och blir bogserad efter par veckor till närmsta varv, och får jobba extra på Mc Donalds för att täcka de kostnader du åsamktat dig, även om du var så duktig på att förutse allt!!! Samuel (Sriv ut ditt namn och mailadress vid nästa tillfälle!!)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst no mercy

No mercy! Pinsamma inlägg, ta ur nappen och börja låta dina två hjärnceller konversera med varandra! Vid köp av begagnad båt på firma har man 3 månaders funktionsgaranti, detta tror jag till och med du kan försöka förstå! (hoppas jag inte begär för mycket!!) Självklart vill vi ju alla skapa en trygghet på begagnatmarknaden eftersom det inte finns en kontinuerlig besiktning på båtar. Men du kan väl återkomma när du köpt din CE märkta Bayliner och blir bogserad efter par veckor till närmsta varv, och får jobba extra på Mc Donalds för att täcka de kostnader du åsamktat dig, även om du var så duktig på att förutse allt!!! Samuel (Sriv ut ditt namn och mailadress vid nästa tillfälle!!) Smart kille du samuel...garanti på privatmarknaden...jisses...är du från det gamla sovjet eller???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Samel

Hmmrrr!! Är det månne du som sålt båten?? Sovjet..!!:roll: Som sagt, pinsamma inlägg från No mercy... (vad heter du i efternamn?...fint förnamn!)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst No mercy

Säljer o köper vettu samuel...har en prima båt till dig på gång in...får vi bara upp den från 7 meters djup så ska du få se den....tror den skulle passa din image nämligen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gunnar Jansson

No Mercy, visar bara på ren okunskap om båtar och bilar. Fast det är väl en fjortis som väntar på sin moppe snart. MVh Gunnar J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst No mercy

Det är sant Gunte...men sälja kan jag....*flinar* Till dom kunniga....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst samuel

Tråkigt med sådana som No Mercy på detta forum, känns mer som en dagisnivå när du uttalar dig tyvärr!!! Hoppas vi slipper dig på denna för övrigt seriösa sajt. Samuel Otroligt fegt att inte skriva ut sitt namn för övrigt!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Conny

Hej! Jag ska köpa en Bayliner 1952 capri 90 med en 200hk mariner utombordare för 95 000:- jag har försökt hitta information om denna båt med utombordare dock utan resultat kan någon hjälpa mig? Det finns endast hamn kapell till båten så jag skulle behöva köpa ett beg/nytt kapell targa bågar har säljaren. Någon som vet vad det kostar cirka och vart man kan köpa det? En sådan här båt med utombordare står den lika högt som en med inombordare? vore mkt tacksam för svar.

post-0-1394234307,3223_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmmm... Ett Prakt exempel på den konservativa Typen... Jag gämför gärna min Bayliner mot en nordisk båt när som hällst... Låt se en Nimbus 26dc kostar Ca 700 000kr av den årsmodellen som Min Bayliner är även Nimbus 22dc står sig i ca 400 000 pix... Så frågan är är d värt d??? Vad får jag för pengarna??? Min gissning är att jag bara får låna mer pengar på banken och får ytterligar 5 år eller mer att betala av skiten med en mycket högre månadskosstnad... Samt att räntan på lånet hamnar ovanpå Båtpriset...

Jag gillar Både Nordiska och amerikanska båtar men det finns en viss skilnad... Jag har inte råd med en Nimbus hur gärna jag än vill ha en... Och vem säger att Nimbusen kommer att ge mig mindre problem en baylinern?

Jag ser inget fel iatt köpa en jänkare Sedan om det står Bayliner Sea ray Glastron kan kvitta d är i stort sätt samma båt... Jag tycker att bayliner har fått ett oförtjänt dåligt ryckte och det är i hög grad konserva typer som inte tål att grannen har flottare båt som han köpt till en fjärdedel av vad en nordisk dito kostar... Visst bayliner gjorde några skräpbåtar när produktionen låg som högst åren 88-89... Men nu är dom värsta exen skrotade för länge sedan, dom bästa finns kvar... Och är man Osäker så anlita en besiktningsman.. Jag skulle inte tveka en sekund att köpa en Bayliner igen... Har aldrig fått så mycket båt för pengarna....

!!!MVH REXCO!!! Som Gillar Jänkare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kunde Bara inte låta bli att väcka denna Tråd till liv igen...

Klart Läsvärd hela tråden...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra vissa gamla trådar är värda att komma upp i ljuset igen det fins alltit något nytt att tillföra eller lära.

MVH Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller helt med, finns många läsvärda gamla trådar. Denna tråd är att betrakta som ett studieföremål för oss båtköpare om hur illa det kan gå.. Mycket sorglig historia dock.. Men som dom flesta andra så har även jag trampat på minor inom köp och sälj marknaden... Men d har mest varit saker som rullar... Bilbranchen värkar vara lika lömsk den...

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Du kan ju ringa skattemyndigheterna och få personnumrena på samtliga i familjen, därefter ringer du kronofogden, inkassobyråer och får på så sätt reda på vad det är för en person / personer. Mest troligt finns en sådan person i register av detta slag. Alla dessa handlingar är offentliga handlingar. Du kan kolla vem du vill!!

Sedan kan du ju ringa upp och göra en fråga om man inte kan göra upp det ekonomiska lite bättre!! Som jag sa offentligt är det!

Lycka till

Bobban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...