Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Lusalbin

Sittbrunnskapell

Rekommendera Poster

Det är bara att ta fram Gula Sidorna och söka på kapellmakare, finns hur många som helst! Gör en kort beskrivning av vad du tänkt dig (öppningar, gavlar, siktrutor, bågar eller lattor mm) och skicka över den till den intresserade kapellmakaren/kapellmakarna. Det är lättare att jämföra offerterna om man får svar på samma saker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag letar efter ett kapell just nu och har pratat med lite kapellmakare(till trident, måste formsys). Jag trodde att det bästa skulle vara med fällbara bågar så att man lätt kunde fälla ner utan att demontera. Men intrycket jag fick från flera av kapellmakarna är att det är bättre (och mer efterfrågat) med demonterbart kapell och att det finns bågar som är otroligt lätta att ta ner.

 

Fördelen är givetvis att det helt kommer bort vid demontering samt att kapellet kan vara hur högt som helst (man behöver inte anpassa bågarna för att vikas ner). Nackdelen måste ju vara tidsförlust samt att det är mer komplicerat men kapellmakarna hävdar att det inte är så...

 

Är det någon som har någon erfarenhet av demonterbara kapell?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det ett sådant på tältbågar du menar? Isåfall fick jag en avvikande åsikt från Lasses båtkapell angående sittbrunskapell till min Nova, de menade att det var bättre och stbilare med ett traditionellt på fällbara bågar. Det är ju en ganska stor investering så man vill ju vara säker på grejorna funkar på det sättet man vill och att de håller. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...