Musik 0 Postad 26 November , 2006 Har, p.g.a. slarv från mig, fått ett litet nötningshål från en skruvskalle på min nya pressening. Presseningen är av armerad klar PE-plast. Kan man fixa till detta? /MVH Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 26 November , 2006 Silverteip som alla andra. Mvh / Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 26 November , 2006 lagade min press med silvertape.. funkar skitbra.. torka av ytan först med t-sprit så att inte ytan är fet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 26 November , 2006 Tänk bara på att silverteipär inte ett varumärke.Det finns massa dåliga....Själv brukar jag andvända TESA,finns kanske andra ,men kolla noga,det är en väldig skillnad..mvh/sanna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 27 November , 2006 Hustran har helt rätt,, köp inte biltemas.. den har inte alls samma styrka och häftförmåga.. satsa på Tesas tejp.. den är några kronor dyrare men å andra sidan håller den... :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 27 November , 2006 Hej Göran! Det finns speciella lim för PE så du kan limma dit en bit alternativt så kan du använda en värmepistol och gummirulle för att värma fast en lagningslapp. Mvh Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 27 November , 2006 Brukar gå att köpa lagning matrial av firmorna som gör kappel till lastbilar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ekke 0 Postad 27 November , 2006 Till monarflexpresenningar (ingen aning om vad det är för material) finns speciell monarflexlagningstejp - inte vet jag om den är xtra bra men den är iallafall xtra dyr (77kr/20m). Hur som helst verkar dom bitar jag lagat min presenning med sitta där jag satt dom. Lycka till, Ekke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser