Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Ligthouse

Montering av givare på en Maxi77?

Rekommendera Poster

Hej

Är det någon som har monterat logg och lod givarna ifrån Silva på sin Maxi77 som kan avslöja sina hemligtheter? Räknat från kölen och 1 m framåt är kölen 12 cm tjock plus 30 cm åt sidorna, dvs botten är tjockare än vad givarna är...smiley-frown.gif\ Helt omöjligt att montera dessa framför kölen plus att den är ännu tjockare längre fram på båten.

Det enda stället som finns kvar nu är bakom kölen, någon har monterat dessa där och kan mig erfarenhet om det funkar bra eller ej.

Min Maxi är ifrån -76.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag borrade genom botten och mätte. 11,9 cm i borrhålet, jag fattar inte heller hur sjutton den kan vara så tjock, jag har kollat på de andra Maxi båtarna och de har sina givare framför kölen, ca 60 cm framför kölen är det en tröskel där toan sitter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe, du verkar ha köpt isbrytarversionen.

Det ska sitta framför kölen på en segelbåt, annars får du problem med strömningar från kölen till loggivaren.

Om det nu är 12 cm tjockt, kan du inte fräsa upp hålet från insidan och försänka givarröret så att säga?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Suck MG och Mac fungerar inte smiley-cool.gif\ fick samma tips ifrån Saltsjöelektronik, plus att jag fick precis reda på att silva har en monteringssats för detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...