Gustaf76 0 Postad 19 November , 2006 Hejsan Gelcoaten på hardtoppen är gulnad på vissa ställen, tips tas tacksamt emot vilket rengöringsmedel el poler/rubb medel som är bäst att grunda med i vår....? mvh Gustaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 19 November , 2006 Prova först med oxalsyra, finns i pulverform. Kallas för gelcoatcleaner. Annars så kan du prova med Autosols cromepolish i pastaform.Dock är Autosolen klart kraftigare mot gelcoaten. /W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 19 November , 2006 Oxalsyra är kanonbra,jag har själv använt det för att ta bort bruna randen vid vattenlinjen och även på däck mm med suveränt resultat.Tänk bara på att vaxa ordentligt efteråt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nicklas_J 0 Postad 24 November , 2006 Var hittar man oxalsyra?? Jag har försökt hitta det här i mina trakter, men det verkar svårt! Vore kul om nån hade svar på det! / Nicklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StefanHartvigson 0 Postad 24 November , 2006 Prova hos den lokala färgnasaren. Har själv köpt i färghandeln i Höganäs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 26 November , 2006 Exakt du bör hitta det hos färghandlaren. Koka upp 1 liter vatten och blanda i ca 1/4 av oxalsyreburkens innehåll,blanda medans vattnet är varmt så att oxalsyrekristallerna löser sig.Var noga med att skydda ögon,händer mm. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nicklas_J 0 Postad 27 November , 2006 Tack för info! Jag ska höra i färgaffären, sedan blir det till att prova! /Nicklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 28 November , 2006 tack för alla tips..! mvh Gustaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser