PeterOscarsson 0 Postad 17 November , 2006 Hej. Har någon erfarenhet av att få en turbo till en VP2003T bortmonterad. Mitt varv har tagit hutlöst betalt för själva bortmonteringen. Jag skulle alltså ha den bortmoterad för att själv kunna kolla på den, varvet ansåg att den var trasig och borde bytas (ca 11000) MVH Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 18 November , 2006 Menar du att varvet tog 11000 bara för att demontera turbon? Jag har demonterat en turbo, visserligen på en annan VP-motor, men skillnaden borde inte vara så stor och det tog i storleksordningen 1 timme. Min turbo sitter dock ganska hyggligt åtkomlig och åtkomligheten bestämmer i hög grad tidsåtgången. Om varvet gissningsvis debiterar 600 kr/timme skulle det betyda att arbetet tog ca 18 timmar och så oåtkomlig sitter nog ingen turbo. Kräv varvet på en redogörelse för hur mycket tid som gått åt och hur den har disponerats. Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeterOscarsson 0 Postad 20 November , 2006 HejNej, varvet tog inte 11000 för bortmonteringen men väl 2000 kr, det tycker jag är ganska saftigt. 3 timmar är ganska mycket tid för att montera bort en turbo, även om den satt lite dåligt till. Dock skulle de ha 11000 för en utbytesturbo men det verkar vara ungefär där den ligger om man kolla ex.vis drevia.MVH Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simonf46 0 Postad 21 November , 2006 Kolla på gikturbo.se också. Dem brukar vara hyffsat billiga tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simonf46 0 Postad 21 November , 2006 På gikturbo kostar den: 5 950:- i utbytespris exl. moms. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser