Gå till innehåll
fredag 28 mars 2025
anders2011

trimaran.nu, mötesplats för trimaranseglare

Rekommendera Poster

Hej,

tänkte bara promota min sida för oss som seglar flerskrov. Trimaran.nu har inte så mycket intressant för er som bara har ett skrov men om det finns någon här som liksom jag föredrar flera skrov så rekomenderar jag ett besök. Passa på att lägga till en länk till er egen sida (eller en annan sida som ni gillar) på länksidan genom att välja add link.

Trimaran.nu

/Anders

Trimaran.nu - mötesplatsen för trimaranseglare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra initiativ att puffa för flerskrov....

Sveriges Catamaran och Trimaranseglare SCTS har en egen sida  http://www.multihulls.org/   Jag tycker att alla flerskrovare ska gå med där. Medlemsavgiften ligger på 200 året. Bladet deras tidning ges ut ca 3-4 ggr per år. Mycket tips om tävlingar, träffar m.m. En aktiv förening som arbetat för att sprida flerskrovsseglandet under många decenier. Själv har jag varit medlem sedan 70-talet.

Har egentligen aldrig förstått att iden med flerskrov inte slagit igenom bättre. En konservativ båtmarknad kan ha varit hämmande. Du seglar snabbare, lättare, kommer in i vikar du aldrig drömt om. Det lutar inte vilket uppskattas av familjen. Stora ytor att röra sig på. Du behöver aldrig trängas i gästhamnar då du ligger där ingen annan kan. Jag har svårt att se en enda punkt där flerssrov inte slår blyfraktare.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan bara hålla med. Har seglat enskrov hela mitt liv och köpte min första trimaran i våras och är helt såld. Jag kommer med 100% sannolikhet aldrig återgå till enskrovssegling. Förutom att seglingen blir roligare i högre fart så har jag aldrig kunnat njuta an skärgården som jag gjorde i somras. Med 40 cm djupgående så har man alltid en egen klippa :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...