Daniel71 6 Postad 16 November , 2006 Jag undrar om någon har gjort en bänkskiva i björkplywood någon gång? Jag skall göra en ny bänkskiva till min båt och blev tipsad av en trähandlare att det går bra med björkplywood, är det någon som har någon synpunkt på det? Anledningen till att jag funderar på björk är att det är en ljus bänkskiva jag vill ha. Det verkar vara svårt att hitta någon som kan tillverka en med laminat på vanlig plywood. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 228 Postad 16 November , 2006 Kolla att skivan är limmad med vattenfast lim så skall det säkert gå bra. Vill du ha en plywoodskiva med Perstorp-laminat är jag ganska säker på att du kan köpa en här, http://www.pondussnickeri.a.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 16 November , 2006 Jag har hört av andra att björk blir missfärgat efter några år i båtar (svartnar). Jag har själv ingen erfarenhet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 26 December , 2006 Använd LAUAN - plywood i stället ( Mahogny ). Skall vara WBP limmad ( kokfast ). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser