Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
dalu9530

Klä om dynor i båten

Rekommendera Poster

Någon som vet var jag kan hitta textiler på nätet som är just för marint bruk ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du behöver inget speciellt tyg för marint bruk funkar lika bra med Möbeltyg.

Marint tyg är bara onödigt dyrt så om du sköter dina dynor så behöver du inga sådana

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

håller med ofta tas det betalt extra för att man kallar det marint

fast ofta finns det samma grejor billigare på vanliga butiker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Andvänd ett möbeltyg av bra kvalitet så det håller i många år, dessutom skall du kunna tvätta det i din vanliga maskin om det skulle hända något.

Dragkedjorna är av plast idag så det är inga problem med att slänga dom i maskinen.

Det handlar om en hel del pengar att klä om dynorna så gör det ordentligt från början det har du igen senare.

Ett råd, lämna måtten på dynorna till olika handlare och begär pris uppdelat på; arbetskostnad, materialkostnad ( dragkedja, knappar, undertyg ), antal meter övertyg, skum ( om du skall ha detta ).

Det finns en uppsjö av olika priser på marknaden, vissa är näst intill kriminella, så kolla runt innan du rusar iväg och handlar.

Lycka till,

Bobban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte ett kanontyg på Åhlens!

Mögel och fukt och UV-säkert, marinblå Dralonväv (dynväv)

I somras hade de nedsatt pris, på redan REA-pris! Så jag betalade bara 68 kr/lpm har jag för mig! (att jämföras med marinhandlarnas hutpriser för samma typ av dynväv där de skall ta ut 270-300kr/lpm...)

/M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det beror nog också på om dynorna är i en sittbrunn där de är utsatta för solljus och kanske vattenstänk, eller om de sitter skyddade under däck. Jag valde Sunbrella dynväv när jag sydde dynor till min sittbrunn, inte så billigt kanske men det är som sagt en hel del jobb också, så det kändes som det var värt det. Jag handlade på www.ostersjokompaniet.se , finns även på www.seaside.nu . Så här blev det!

post-13759-1394234839,4611_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...