guzzlon 18 Postad 16 November , 2006 Hej!! Min md3b lider lite...med friläget i så varvar motorn som den ska.. men orkar inte längre varva som den gjort tidigare när man kör.. I övrigt så går den jämnt å fint inga missljud eller så. tidigare vid körning och nu med friläge så varvar den runt 2300-2400 men nu vid körning endast runt 1800.. Normalt så ligger jag å marchar runt 2000.. Bränsle filtret är bytt... Tacksam för tipps... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
albin_23 0 Postad 16 November , 2006 hej jag tror du har för mycket packning. har hört att du har mycke vätska med dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stickanh 0 Postad 16 November , 2006 Hej Ta ett kompprov så du kan utesluta otäta ventiler, kanringar eller topplockspackning. Om det är bra gå vidare på bränslesidan. //Stickan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 16 November , 2006 Ta ett kompprov. Om du får lågt värde så pumpa in lite olja i cylindern och gör ett nytt. Blir det då bättre så är det troligtvis kolvringarna eftersom oljan tätar vid provet. Om det inte blir bättre tryck så leta felet i toppen. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 17 November , 2006 Topparna blev utbytta mot nya för en 3-4 år sedan så jag både tror å hoppas innerligt att felet inte ska vara så komplicerat... Har inte vatten i oljan eller så heller... Har funderat på om det kan vara matarpumpen som inte längre klarar av att få fram rätt mängd diesel... Hur funkar den?? Är det en membranpump?? som det ev.finns repsats till?? Å brukar dom sluta funka bara sådär??? Eller brukar dieselpumpen kunna ge upp?? hon började gå sämre efter att jag bytt oringarna på kopplingarna på diesel pumpen!!(det böjade läka mitt i semestern) Tycks ju ha satt ihop grejerna som dom var... Å som sagt hon går å låter fint i övrigt å är ordentligt luftad.. Kan det ha farit ner nån färgflaga i dieselpumpen mån tro... Vad skulle rent hyppotetiskt kunna händ då?? tacksam för fler tips.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 29 Juli , 2007 Det var backventilerna i matarpumpen som var helkassa!!Ny pump monterad å nu går hon som en gud igen gamla Bettan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser