CalleD 1 Postad 8 December , 2006 Va snäll mot din TV-apparat nu Orven! Snart sänds ju Karl-Bertil Johnssons Julafton. Det programmet är ju garanterat fritt från tävlande bögar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 8 December , 2006 Det var inte riktat till någon spec. grupp, utan det är ju så udda och onaturliga uppsättningar på programmen och snyftare om att den har bedragit den o.s.v. och folk sitter hemma och kikar på alla avarter. Nä för fasen fram med lite bra och riktiga natur & sjöprogram som det är så lite om i dumburken. Har ju faktiskt visats väldigt lite om fritidsbåtar och ett program som följde upp efter hela vår kust, skulle ha varit kul att se.... eller följa. Gamla fiskehamnar och hur livet var då och nu. Fritidsbåtar då och nu. Lite mer om vardagen i båthamnar året runt och sevärdigt på olika platser m.m. Det hade varit något för alla åldrar och kategorier. Mvh/Orven Glömde att tacka för programtablån. Kul att folk delar med sig av sina favoritprogram Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 8 December , 2006 Orven, skriv ett brev till SVT så kan de nog börja köra Rederiet igen. Då blir det stora båtar. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 8 December , 2006 Tittar inte på sån skit. Jo två sändningar sedan var det kört med de blahaet.. I dag så gick ett bra program med sjömanskocken. Det sista och det var intressant med både båten - besättningen och olika hamnar samt den duktige kocken som huvudperson. Vackert försök i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 8 December , 2006 Häpp Då finns det en bra film med båtar Kan de va nåt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 9 December , 2006 Haha nä, men det finns en bok som heter Kalle bromsvagn som jag kan rek. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batrookie 0 Postad 14 December , 2006 Kbv finns ju förvisso i Stockholms skärgård. Men ser man till överiga landet så finns det väl inte så mycket kustbevakning? Då är väl sjöräddningssällskapet vanligare? Så att KBV skulle ha så mycket inverkan på antal dödsfall i skärgården totalt sett i Sverige tror inte jag heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 14 December , 2006 Såg bara sista halvan.. Men fint åtgärdat av räddningstjänsten runt det sjunkna fartyget, killarna som ville kika på Waxholm borde alla lyssna på så kanske fler inser att KBV inte behövs, man skadar ju bara sej själv och det är väl ens eget ansvar i så fall! MVH/Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 14 December , 2006 En bra serie ,bra att dom tar de som dricker för mycket,alla tar ju en eller två öl när man e ute på sjön o päser.Skulle vara kul att se ifrån westcosten oxå, och i lite hårdare väder.Undra vad dom gör på vintern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 14 December , 2006 Varför kan ingen låsa den här tråden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 14 December , 2006 Ja varför kan ingen låsa alla trådar? Jag tycker iaf att vi ska vänta mned att låsa denna tills JR kan inse att det var han och inte jag som inte förstod mej på statistik. Men de sitter väl hårt inne att erkänna det efter att ha dumförklarat någon kanske.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 15 December , 2006 Man kan ju dra allt i långbänk, men det här ämnet verkar vara uttömt... Och, nej, att låsa alla trådar skulle ju inte va bra -då har man ju inget att irritera sig på! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 15 December , 2006 Hmm, men då verkar de ju dumt att låsa den här också, för någon är d enog allt som irriterar sej på den ska du se.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaape 0 Postad 16 December , 2006 Har bara sett delar av några program men jag har inte blivit imponerad av Kustbevakarna, såväl deras funktion och uppträdande kan ifrågasättas. Kanske är det så att TV5-produktionen inte är rättvisande men med programmen som underlag tycker jag spontant att Polisen skall överta resurserna. I vissa programavsnitt visar tjänstemännen en häpnadsväckande arrogans, bristande respekt för den omhändertagne, föraktfulla uttalande, moraliserande och mästrande attityd ... Det är så jag uppfattat programmen och jag hoppas att jag slipper träffa dom, speciellt killen med infettat och bakåtkammat hår. Vill i sammanhanget påpeka att jag inte tycker båtliv och alkohol hör ihop om nu någon skulle dra den slutsatsen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robbie 0 Postad 19 December , 2006 Nog finns det kustbevakning i hela landet alltid (se länken) http://www.kustbevakningen.se/kbvtemplates/OneColPage.aspx?id=671 Snarare så är det brist på sjöpolis. Dessa finns bara i stockholms skärgård samt i Göteborgs skärgård samt Bohuslän. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 21 December , 2006 Kändes som att de önskade att kameran inte varit där igår när lilla Bo ville hoppa i sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 21 December , 2006 Det är ju inte så att de bara glider omkring i Cobran och haffar fyllbultar & fortkörare samt andra kanaljer som på ett eller annat sätt gör livet surt för övrigt båtfolk... de har ju även andra, mindre glamorösa uppdrag oxå: exempelvis att söka efter försvunna folk, spaning efter diverse saker såsom exempelvis otillbörligt intrång i våra vatten (ok: 80-tal, jag vet) och andra skitjobb... se´ n kan väl sägas att även jag tycker att de som är på TV är hyggligt mycket polis-wannabees... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 21 December , 2006 Åtminstone att den skulle vara släckt, medans de pratade allvar med honom... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 21 December , 2006 Men snygga bilder är det i vilket fall som helst... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 21 December , 2006 Ja, äldre killen är mycket lugnare och det är väl bra i sådana situationer. Det kommer väl kanske med tiden för yngre killen, om inte annat så har det väl att göra med hur man är som person i grunden men erfarenhet kan ju hjälpa. Men man skulle ha svårt att inte ledsna ur på sådana där människor tror jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 21 December , 2006 Fattar inte varför de bemödigade sig att ens försöka diskutera med den där typen. Om man nu ska gripa och handfängsla någon, så gäller det att vara konsekvent, kortfattad och tydlig. Dessa två herrar ger ju idioten utrymme att börja tjafsa. Fanns väl ingen anledning fortsätta tjata om personuppgifter och namn när personen redan är påväg att lämnas över till polisen.. Hela gripandet var så amatörmässigt utfört att man blev gråtfärdig. Skulle påstå att båda två behöver mer erfarenhet om de ska kunna gripa folk på ett korrekt, representativt sätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 21 December , 2006 Jag tycker huvudsaken var att han inte fick fortsätta med sin båt, sen kanske det hade gått att göra bättre, det finns ju proffs inom alla områden. men det är sv rt att avar proffs på allt. Alltid lite lättare med facit i hand. /Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 27 December , 2006 Var sista avsnittet förra veckan eller är det dags ikväll? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 27 December , 2006 Det var sista avsnittet som dom visade förra veckan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 20 Mars , 2007 ÅÅH, Jag bara älskar kustbevakarna. jag tittar på två avsnitt varge dag, Och efter serien så har jag bästemt mig för att bli en Kustbevakere Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 20 Mars , 2007 Det blir svårt, det krävs godkänt i svenska! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sfinxon 0 Postad 20 Mars , 2007 Kan inte låta bli att sticka ut hakan. Men detta är ett citat direkt ifrån kustbevakningens hemsida! Vi arbetar för att kvinnor och personer med annan etnisk bakgrund än den svenska ska söka till Kustbevakningen. Så lite stavfel får nog även KBV räkna med i framtiden. Dock så är två av kraven, godkänt i Svenska B och Svenskt medborgarskap. Ja e int bitter, ja e vanlig svensk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kungsholmen 0 Postad 20 Mars , 2007 på så vis....då dröjer det inte länge tills BinLadden hittar hit då.Det är dålig tajming eftersom försvaret avecklar i princip nästan allt, kanske bra att KBV finns då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 20 Mars , 2007 Jag skulle inte bli förvånad om hälften av alla bittra människor här ändå sökte kbv. Det verkade ju i alla fall som seien fick antalet säkande att öka ordentligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kungsholmen 0 Postad 20 Mars , 2007 Jag håller med dig, det beror på att vi alla älskar sjön och allt därtill...vem skulle inte åka runt i skärgår,n och dessutom få pröjs!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser