Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
noslen

vilket är bäst igentligen?

Rekommendera Poster

hej

vilket är bäst igentligen ?andrahandsvärdet på styrpulpets båtar är dyra . köpa en begagnad ryds / uttern ca 4.50 lång 1.80 bred med 25hk början -80 för ca 25000- 30000:- eller skaffa beg motor 25hk för 7000:- och sedan köpa tex. scandica 430 för 29.900:- eller en hr 410 / 430 man får ju ny båt för samma som begagnad på blocket!  noslen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är jag lite part i målet så att säga...:-)

Jag har en HR 410 och är nöjd med den, Hade tidigare en HR 430 S men det var ingen bra styrpulpet.

HR 410 behöver minst 30 HK för att komma upp i planingsläge. Jag har 40 HK och då går det undan.

Jag är tveksam till Scandica, vet inget om båten med mycket ser annorlunda ut runt firman som säljer dem.

Sök i sök funktionen på Scandica så hittar Du tidigare trådar i ämnet.

Finge jag välja så skulle jag skaffa en nyare båt och en äldre motor. Det går alltid att byta motor när Du känner att Du har råd och lust.

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej! själv så skulle jag prioritera motorn före båten. Huvudsaken är väll inte hur båten ser ut utan hur den går.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med tjockisen till 100%. lättare att byta motor än båt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle passa mig mycket för Scandica-båtarna! Jag kände igen vissa namn när jag läste om båten själv. Jag beställde ett stängsel av samma firma för tre år sedan och har inte fått något ännu!! När man har ringt så har dom hela tiden sagt att det kommer nog nästa vecka etc. Verkar vara en skum firma som håller på med det mesta! Nåt stängsel kan de inte leverera i alla fall!

Lycka till!

/Ola

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

okej

man ska väll hålla sig till lite kända märken verkar det som.men jag tycker det låter bättre med nyare båt & äldre motor man kan ju köpa ny motor när man får råd. och då har man båda nytt, vilket det borde bli ett bra andrahandsvärde ,på om man vill byta upp sig till större grejer senare  / noslen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om Du funderar på en HR 410 så sitter det en elektrisk länspump i den vilket innebär att Du skall ha ett batteri, som behöver laddas från t ex motorn.

HR 435 har självläns.

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

du som sökte och fick 17000 st ,jag fick också det men det handlade om att söka på scandica på sök funktionen som någon skrev! noslen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

lustigt jag får inte fram det som du sökt på! fast din länk funkar /noslen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det är knepigt men Admin på MG får kolla på det.

Blev Du något klokare av tråden ??

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ganska enkelt faktiskt.

I länkade tråden stavas båttypen Scandika, inte Scandica.

Vet inte vad som är rätt, men knappast admins fel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Söker man på scandica får man 1 träff http://www.maringuiden.se/forum/;searchstr=scandica&forum=0

Söker man på scandika (felstavad scandica) får jag 4 träffar

http://www.maringuiden.se/forum/;searchstr=scandika&forum=0

Men problemet verkar vara löst av sig själv.

I övrigt så håller vi på med att skriva om sökfunktionen enligt tidigare önskemål

//admin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Ola!

Jag måste härmed försöka leda dig på rätt väg.

Jag heter Christer Juneborg och min Far heter Roger Juneborg, jag har ett företag som heter Scandica of Sweden www.scandica.se och min Far har ett företag som heter Juneborgs Stängsel www.juneborgs-stangsel.nu

Det är definitivt ingen som behöver passa sig för varken mitt företag eller min Fars, däremot vill jag passa på att be om ursäkt å min Fars vägnar, då du inte fått ditt staket ännu, detta beror helt och hållet på att han har så mycket beställningar och det då ibland kan bli väntetid. Hans staket är mycket populära och detta, pga. att han gör ett väldigt bra jobb och håller troligtvis lägst pris i Sverige, han har dessutom ängnat sig åt smålandsstaket i ca 30 år och när det inte är tjäle i marken brukar han sätta upp 1-4 staket/dag, med andra ord har han både bra koll på sitt företag och hur man sätter upp staket.

Vad gäller Scandicas båtar, så började det med att, då jag är fiskeintresserad, själv köpte en Scandica 550 för några år sedan och var väldigt nöjd med den, detta spreds bland vänner och bekanta och det visade sig att det var fler som ville ha en sådan, det utvecklade sig till att bli dagens Scandica of Sweden.

Eftersom det bara var på beställning från början, och inte fanns några kostnader för lager, marknadsföring, personal eller återförsäljare var det möjligt att ha bra priser, dessutom har alltid låga marginaler varit en självklarhet hos oss och vi hoppas kunna hålla konkurrenskraftiga priser även fortsättningsvis. OBS det kan förekomma väntetider även hos oss för det finns många i Sverige som har en positiv inställning till att betala mindre.

Du är välkommen att se våra produkter och hoppas det löser sig med staketet. Jag tror detta bör räcka som svar, annars är du välkommen att slå en signal 0325-12345, 0706-388622 eller på annat sätt ta kontakt.

Med vänliga hälsningar

Scandica of Sweden

Christer Juneborg

Senast ändrad av Juneborg | 02 mars 2007 | 19:18

Senast ändrad av Juneborg | 02 mars 2007 | 19:20

post-23855-1394234948,6036_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...