Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Gäst Ullis

Finns det havsgudinnor och salta qvinns på MarinGuiden?

Rekommendera Poster

Gäst Ullis

Till alla vackra qvinnor som gillar vatten!

Jag har fått otroligt mycket hjälp av medlemmarna på Marin Guiden och det är jag tacksam för och tänker fortsätta att utnyttja. Ett bra forum för en dum en....

Men ibland blir det lite för grabbigt för mig....

Det kan vara bilder, skämt eller något i texten. Inte så att jag blir upprörd och det beror förmodligen på att jag arbetar inom en industri där det kvinnliga könet är underrepresenterat. Så fortsätt som tidigare, 

men jag skulle vilja läsa tips om annat än olja, kylning och drev här på MarinGuiden.

Ibland letar jag idéer på hur man underhåller barnen på båten. Finns det bra spel, lekar eller annat man kan sysselsätta en motsträvig 10-åring med? Vilka vattenleksaker fungerar och vilken mat är bra att servera?

När jag letar på MG hittar jag inte riktigt några som jag kan chatta med om detta. Finns det sköna havsgudinnor på MG?

Killar - om inte just DIN havsgudinna är inne på MG kanske du kan tipsa henne om att vi kan starta något som har med ovanstående att göra. Eller är jag helt ute o cyklar...?

Feedback gillar jag - om den är positiv eller negativ beror på hur jag uppfattar den (har ju gått kurs...).

Ett stort PS - min egen make förstår överhuvudtaget inte vad jag pratar om. Finns det annat att diskutera vad gäller sjön? Ja, jag hade tyckt det vore mysigt.....

Regn, regn o regn hälsningar från mig - efter regn kommer solsken!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm, jag vill väl inte direkt beskriva mig varken som havsgudinna eller Quinna men barn har jag många hehe

Jo, jag förstår vad du menar, mkt drev o skräp kan de bli. Mat är en klart underskattad pryl som får ganska dåligt m utrymme på MG. Och jag håller DEFINITIVT med om att det finns annat, både mysigare o roligare, att prata om än oljor o sånt. Men, det är ju mest sånt man behöver akuthjälp med.

Efter regn kommer... snö!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en hel del fina virkmönster.... sysselsättning och så blir det fina kuddar till båten.

smiley-wink.gif\

/M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men ibland blir det lite för grabbigt för mig....

Nä, nu förstår jag inte vad du menar..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja så mycket kvinliga svar har här ju inte blivit, och att sätta 10åringen i jollen med en dvd är nog inget sätt att uppfostra ett barn!

Att lära sig hantera båten kan nog vara trevligare, hjälpa till med de vardagliga syslorna ombord och få ett eget ansvar tror jag är vättigare (även om jag inte lyckats så bra med vår 14åring som dockstartat sent med sjölivet) Kopisar är alltid bra, skattjakter och vedhämtning till lägerelden kan också var kul för en 10åring.

Runt lägerelden brukar spökhistorier om vikens vattenmonster vara populärt.

Var kanske inte en föreläsning du sökte med din fråga, men vi karlar har/är ju också barn!! ;) och personligen vore jag rätt glad om frugan ville ta vår servisen av motorn!!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Barnuppfostran?? Njae, med jollen menade jag att då är dom ur vägen när vi karlar ska dricka whisky o smeta med motorolja 2.gif\

Min 8-åring håller som bäst på att lära sig anv GPS/PC när vi är ute o trollar. Han läser av o pekar, o pappa styr o hoppas det blir rätt ;) Jaja, kul har han iaf, även dom gånger fisken behagar stanna i djupet. Fiske är annars nåt som många pappor (och mammor) kan utöva tillsammans med barnen. Passar ju bra på sjön också smiley-tongue-out.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Varför inte börja redan nu att läsa för förarintyg. Ni kan ju plugga i hop. Det finns massor med intressanta saker för en 10 åring att ta till sig, då är han eller hon mera motiverad och delaktig när ni kommer ut i vekligheten. Ni kan också nu under vintern-våren göra en egen kokbok för sjön, samla in recept på sånt ni tycker om och är lätt lagat ombord, sedan gör ni maten tillsammans. Båten skall ju underhållas löpande , städas, putsa fendrar, badar man så tar man en trasa och simmar runt båten och tvättar då vatten linjen osv. Ni kan även göra en egen loggbok, sätta in bilder, klippa ur turistbrochyrer, lite pyssel presis som en dagbok. Kanske redan nu planera lite inför sommar 2007, 10 åringen kan då skaffa in information om kommande resmål, sedan fungera som er egen guide.

Lycka till med livet ombord

mvh suzz

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Sten sax påse, funkar alltid. sen går det att göra om den till vad man vill. barnen har mycket ideer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja kära du det blev inte vad du förväntade dig i din efterlysning av medsystrar.

Det blev karprat på direkten.

Tina som är inne och kikar ibland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, jag kan ju (som kvinna) hålla med dig, att det blir mycket grabbigt, men vad har man att vänta på ett s.k typiskt manligt forum. smiley-undecided.gif\ Men vi kanske skulle ha en egen liten del här på MG? Den mest kvinnliga delen av MG är väl Matsnack...

Kan ju säga att när vi är ute med båten så kör gubben, jag navigerar och barnen dörjar makrill eller halvsover. Egentligen börjar ungarna inte att leva upp förrän vi går iland på nån ö, då brukar dom fiska krabbor eller fånga småfisk med håv. Vad man ska hitta på åt avkommorna beror nog helt och hållet på vad båtfärden är tänkt som, dvs fiske, spännande öar eller bara åka runt. Ska man bara virra runt lite med båten, så kan det nog vara bra med lite spel, te.x kortspel.

Det är väl ok med DVD, men vill man verkligen att ungarna ska sitta vid en bildskärm även när man är ute? Jag tycker att det räcker med att de är dataskärmsbleka av allt spelande hemma (talar av egen erfarenhet...). Griniga ungar behandlar jag med små fikor, och tävlingar. Den som får största fisken vinner en stooor chokladkaka (brukar sporra ungarna att fiska febrilt!). Sedan är det faktiskt inte så dumt om barnen får lära sig att köra båten, kan vara bra att kunna om olyckan är framme. Jag håller så sakteliga på att lära ungarna hur man läser sjökortet.

Jollen på släp kan man ju alltid sätta gubben i, ifall han kommenderar för mycket8.gif\...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...