phreud 0 Postad 14 November , 2006 Hej. Mitt första inlägg på forumet blir en liten servicefråga inför vinterförvaringen. Vet någon vilket mått man ska köpa på tändstiftsnyckel till motorn i rubriken. Det följde tyvärr inte med någon när jag köpte den. Enligt handboken ska man dränera bränslefilterkammaren inför vintern. Detta görs med hjälp av två skruvar. Skruvarna sitter så hårt att jag faktiskt böjde bladet på en skruvmejsel när jag fösökte lossa dem. Någon som lyckats? Tack på förhand!/ Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 14 November , 2006 Hej! Ang. Skruvarna har du provat med bits istället dom är lite hårdare. Jag brukar även använda en fast nyckel på skruvmejseln när det sitter så hårt som hävarm, Nu vet inte jag om det är gott om plats, men det går även använda fast nyckel eller skiftnyckel direkt på bitsen. Men var försiktig så att du inte mular skruvarna. God luck. Mvh. Markus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
phreud 0 Postad 14 November , 2006 Hej och tack för tipset. Det är ganska trångt från ena sidan men jag kanske kan använda ett hylsnyckelskaft och bits. Bra förslag. Man blir ju lite orolig. Det har redan gått en liten flisa från skruvspåret Eftersom motorn är upphängd så går det väl inte med en hammarmejsel heller... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 14 November , 2006 Hej! Det skulle väl kännas lite trist att behöva använda Hammarmejsel på en så ny motor. Det går nog med bits, men försök att trycka samtidigt så att du inte slinter, men det kan vara svårt om motorn hänger. Ta med någon kompis som kan stå på andra sidan och hålla emot. H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freddie1 2 Postad 14 November , 2006 Har en likadan motor. Hade inga problem med att lossa dräneringsskruvarna som du pratar om. Lossade aldrig på tändstiften.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
phreud 0 Postad 14 November , 2006 Ok. Jag gör ett nytt försök senare i veckan så får vi hur det urartar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser