Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
wahlis

Power Master batteriladdare

Rekommendera Poster

Hej, tänkte kolla om det är någon som har erfarenhet av en laddare som heter Power Master 12A som säljs av Sea Sea? Jag tycker själv att denna har ett tilltalande pris men när jag talade med en säljare i butik så lät denne mycket tveksam till just denna modell. Han ansåg att jag nog borde välja 25A eftersom denna kändes mer gediget gjord i alla avseenden. Jag håller på och scanna av marknaden för battriladdare för att sedan kunna göra ett val som jag kan vara nöjd med länge.

 

I ungefär samma prisklass som denna får man ju en 7A CTEK-laddare, frågan är ju då hur mycket som skiljer dessa båda när det kommer till verklig laddström?

 

Det finns ju många andra trådar på det här forumet som avhandlar ämnet batteriladddare men jag har inte lyckats att finna något om just Power Master.

 

Wahlis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Vet inget om Power Master men däremot att OK säljer CTEK 7A för 1160kr just nu.

Valet av laddare beror även på hur du ska använda den.

Underhållsladdning eller även som nätaggregat i hamn? 

Vid enbart laddning utan krav på att det ska gå fort klarar man sig med en relativt liten laddström, det tar bara längre tid.

I somras körde jag CTEK Zafir (3,3A) mot mina 3 x 75Ah och det fungerade bra.  Här är Power Masters hemsida i alla fall http://www.powermaster.com.tw/

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 En bra regel som brukar gälla på alla laddbara celler är att laddaren ska kunna ge 1/10 av den totala batterikapaciteten. För ett 60Ah batteri ska laddaren kunna ge 6A. Då ligger du rätt. Hälsn Thomas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...