AndersG 1 Postad 14 November , 2006 Hej Har fått erbjudande om en båtplats bredd 3,5m.Är det tillräckligt i bredd för att på plats med båt och fendar utan att behöva pressa in båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 14 November , 2006 Det låter som att det inte ska vara några problem. Min båt är 2,6 och platsen är 3,6. Funkar jätte bra. På min klubb måste platsen vara 50cm/sida större en båten. Vilket innbär att den är 1meter mellan båtarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 14 November , 2006 Det beror på hur bred båten är....... Hos oss ska platsen vara minst 0,5 m bredare än båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersG 1 Postad 14 November , 2006 Min båt är en Maxim med max bredden 3,0m.Vad den har för bredd vid mitten av båten vet jag ej men eftersom den konar neråt så borde den vara betydligt smalare under mitt linjen där bommarna hamnar.Är det det någon som har måttet på båten vid mitt linjen. /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 14 November , 2006 Hej!! Är du nöjd med Maximen annars?? Är sugen på att byta upp mig till en sådan jag å det skulle vara skoj att få lite synpunkter både posetiva å negativa... mvh andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ullis Postad 14 November , 2006 Hej Andreas. Vi köpte vår Maxim för 2 år sedan och har använt den rejält i 2 säsonger. Gick runt på bryggor o letade Maximer och pratade med ägare som INTE skulle sälja för att få reda på plus o minus. Jag tycker att det är en kanonbåt! Går inte fort - MEN långsamt och har en massa positiva egenskaper. Bra stuvutrymmen t ex. I somras var vi 2 vuxna, 2 tonåringar (i akterruff) o 2 mindre barn ombord några veckor. Då räckte inte stuvutrymmena men vi fixade det ändå. Väska upp på bingen på dagarna och ner på durken på natten.... Har varit ute i rejäl sjö och båten grejar det. En pärla. Rekommenderas varmt. Kan du få tag på en med STORA kapellet så rek jag det! Extra sittplatser när regnet öser ner... Vad gäller båtplats så knökar vi in oss med liten marginal på varje sida. Ner med fendrarna när vi lagt till så behövs inte mycket mer om du har bra förtöjningar i aktern och fören .... Hoppas du hittar en gumma! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersG 1 Postad 15 November , 2006 Hej Ullis. Vet du hur bred er båtplats är????????? /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eklund 0 Postad 15 November , 2006 Inte helt hundra, men skulle tippa på att vår plats är åtminstone 3.5m bred. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser