puttepip 0 Postad 9 November , 2006 Hej! Ber er om hjälp/tips att försöka identifiera tillverkaren och modell/typ för denna båt. Båten är ca. 5.10m lång och 2.30m bred, dubbelbottnad, eftermonterade stuvutrymmen längs långsidorna. Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
puttepip 0 Postad 9 November , 2006 Ytterligare bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 9 November , 2006 Inte helt säker men gissar på att det är samma skrov som Jofa Winth 510 HT. Troligen en DC/Sport modell av samma båt (?)Har sett denna modell tidigare på blocket, vill jag minnas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uddo 0 Postad 13 November , 2006 Nja När jag var liten fanns det många båtar liknande denna. Antar att det fanns ett antal mindre kända tillverkare på den tiden. Första intrycket är Selco, men å andra sidan har jag inte hittat någon båt från dem som är 5,1. Så med tanke på förens utformning, linjerna och storleken är Ockelbo. Kan det var en 17 Ockelbo? Ska leta lite på detta å se vad som kommer fram. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 13 November , 2006 Skulle mkt väl kunna vara en T17 tycker jag det ser ut som. Fast nog hade väl dom delad framruta?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pajuvesi 0 Postad 13 November , 2006 Hmm...skumt...liknar min men min har en bakstam och ligger en cheva350med nåt omcdrev. Ska ta en bild när det är lämligt väder så kan ni även gissa vad min modell är för något:)) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
puttepip 0 Postad 13 November , 2006 Stort tack för tipsen hitills. Jag söker vidare med dessa i hopp om att kunna identifiera båten. Fortsättning följer........ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser