Gäst Nissed Postad 7 November , 2006 Hej allesammans! Efter att under en vecka försökt att göra forumet bättre har jag bokstavligt talat gått på grund. Ett flertal medlemmar ägnar tydligen större delen av sin tid här på forumet att kritisera, gnälla mm. på allt och alla som försöker att förbättra forumet till gagn för alla medlemmar. Så nu vill jag gärna att: KorpenFlyger Korken Wille Markus_R Flipper_510_HT ErikAspvik peos Skriver ett seriöst inlägg var om hur vi kan förbättra forumet, ingen pajkastning, inga påhopp mm, utan som sagt ett inlägg var med seriösa förslag om hur vi kan bli bättre. Ni om några borde ju kunna komma med superbra förslag....... Mvh Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 Nu blir det verkligen patetiskt, och jag behöver inte slå upp ordet. ´ Du har ställt till en rejäl röra på forumet nu med dina konstiga påhopp och idéer. Du har kallat oss troll och svurit åt någon, men nu vill du att vi ska hjälpa till att ställa det tillrätta åt dig igen...?!? Lägg ner och avgå! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 7 November , 2006 Hej. Ditt seriösa förslag är noterat, mycket konstruktivt.....? Mvh Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 Ett förslag stod det väl? Mvh Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 Nu får du väl ge dig??? Vadå dubbelpostning? Gå in och editera i andras inlägg när det går emot dig, där är väl ändå gränsen passerad? Jag tror modererandet gått dig åt huvudet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 7 November , 2006 Jag väntar också med spänning på förslag. Bad om det i en av mina trådar men det var roligare att kritisera tydligen. //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 7 November , 2006 Ok, jag svarar dig EN gång i den här tråden, gör nu så här, andas djupt, läs det första inlägget, notera vad som står. Du fick en chans, du visade exakt med ditt inlägg vem du är, vad du står för och vad du kommer att bidra med. I rest my case. Mvh Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 Varför ge förslag, mina farhågor i C&R-tråden X har redan besannats! Nissed har tydligen bestämt sig för hur han ska driva forumet, som han nyss tagit över, och då ska alla rätta sig efter hans pipa, annars går han in och editerar i inläggen som inte passar honom! Toppenmoderator! Locket spikas så sakterliga på.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 Detta är ett Internetforum, man bestämmer inte i förväg hur många gånger man svarar i en tråd! Koncentrera er på reklamen som sprids i forumet istället!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 För övrigt kan ni ju använda den berömda sökfunktionen för att hitta en hel drös med konstruktiva förslag som lagts genom tiderna. Men den funktionen är kanske inte till för moderatorer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 7 November , 2006 Japp, jag gjorde det i en tråd och trådskaparen pettolajnen förstod vad som var fel, men Du kämpade för att hålla tråden vid liv enligt dina meningar. Varför Korken ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 7 November , 2006 Jodå, vi är flera som är inne och söker på tidigare trådar, men som tidigare sagt, och det har Du väl inte redan glömt hoppas jag, så är moderatorfunktionen en vecka gammal och det tar en stund att hitta balansgången mellan rätt och fel i och med att det finns få klara regler. En regel som finns är dock att man skall undvika påhopp eller oförskämdheter. Bara för att Du inte skall dra den tråden vidare så bad NisseD om ursäkt när han brusade upp i en troll tråd och det tycker jag var strongt gjort. //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 7 November , 2006 Jag bad om förslag i en anna tråd, och i den tråden Du anger finns inte NisseD med. I den här tråden bad han specifikt om ett svar, vad var det som var oklart, Korken ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 mmm, pettolajnen får inte göra reklam i forumet, men detta då? x och x Oavsett om det kommer från ett företagskonto så är företagsreklam förbjudet i forumet, likaså att posta flera inlägg! Men tydligen gäller reglerna fortfarande inte för alla, eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 7 November , 2006 Ja, den borde vi givetvis anmärka på och det skall jag göra så fort jag får tid över och hinna kolla igenom de andra trådarna. Just nu tycker jag att Du efterfrågar de svar Du behöver och det tar tyvärr sin tid. Men det var bra att Du sade till om den tråden, det visar att Moderatorfunktionen behövs. Tack Korken. //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 Nix, i den tråden finns inte nissed med, men i denna tråden var han in och editerade i mitt inlägg vilket gör mig heligt förbannad! Så går det inte till på något annat seriöst forum jag har varit på, det måste ju vara det lägsta en moderator kan göra! Och vad gör du själv i denna tråden då??? Läs det inledande inlägget och se vilka som skulle svara, och göra det med ETT svar var, tillåt mig småle... ska ni driva forumet på detta sätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 7 November , 2006 Citat Och vad gör du själv i denna tråden då??? Läs det inledande inlägget och se vilka som skulle svara, och göra det med ETT svar var, tillåt mig småle... ska ni driva forumet på detta sätt? Nix, det funkade inte att vara tyst eller svara en gång för mig heller..! Om Du tror att det är moderatorerna som driver det här forumet så har Du tyvärr fel, det är Maringuiden ! Om det känns bättre så får Du gärna småle för mig är det helt ok. //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 Det är inte jag som tror att ni driver forumet, det är nissed som tror det! Kan du då förklara varför mitt inlägg blev editerat? Går det bra för en moderator att vara halvspydig, men inte för en vanlig medlem att svara halspydigt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 Jag ska ge ett konkret förslag till förbättring. Låt den text anmälaren måste ange när denne rapporterar ett inlägg bli synlig vid rapporterandet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 8 November , 2006 Hej igen Korken! Äntligen så kommer du med ett bra och genomtänkt förslag vilket jag bad om i det första inlägget. Att jag tog bort ditt andra inlägg berodde just på att du inte höll dig till ämnet, fel ja möjligen men gjort är gjort. Mvh Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 8 November , 2006 Och de andra 17 inläggen i denna tråden som inte håller sig till ämnet då??? Du är ju inte riktig! Siteadmin Dick skriver i en annan tråd: men vår målsättning är att det skall finnas plats för alla. maringuiden.se skall vara en Seriöst rolig sajt med allt vad det kan innebära. Det blir ju lätt med din inställning! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 8 November , 2006 Vadå gnälla! Jag har redan sagt vad jag tycker eftersom jag tycker att det har spårat ur. Lägg eran energi på personangrepp och företagsreklam Ge Fan i att! *Editera andras inlägg. *Påpeka att ämnet i en tråd som skapats finns i en tråd som är gammal som gatan och därefter låsa tråden. Du har ju redan läst vad jag tycker om detta. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=125453 Markus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 52 Postad 8 November , 2006 Hej, Snälla håller er till ämnet. Hur kul läsning är detta??? Seriöst nu, denna typ av debatt gagnar igen!!. Att alla har olika åsikter det vet vi redan. Var som är rätt och fel kan diskuteras till dödagar så länge två personer har olika åsikt. Alla gör fel någon gång, även vi på maringuiden Vi klistar upp en ny tråd som heter förslag till förbättningar eftersom denna tråd totalt spårat ut. Ps. Vi låser tråden pga av detta. Börja prata båtliv nu. Hälsningar Dick Jexby | maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser