KillerBoo 58 Postad 7 November , 2006 Orka!? 1) Moderatorfunktionen har varit igång nån vecka. Det finns några medlemmar-inga namn- som väljer att hacka på vissa moderatorer -återigen, inga namn. Skulle man inte kunna tänka sig att ni alla ger oss nya moderatorer en chans, -i USA skulle det väl kallas The benefit of doubt- istället för att hacka o skälla utan att -som faktiskt efterlysts- komma med förslag, eller åtminstone KONSTRUKTIV kritik? 2)Jag personligen tänker INTE kasta paj utan nöjer mig med att konstatera att om ni alla vill att MG ska fortsätta vara välbesökt och hålla ett skapligt/bra forum så tror jag att pajkastning och ren skitkritik bör hållas härifrån. Riktat till såväl vanliga medlemmar som moderatorer. Vi är bara vanliga användare vi med, och har faktiskt tagit på oss det här för att vi alla ska kunna ha fortsatt kul. 3) Jag tänker vidare inte radera nya trådar så länge som jag tycker (och här är vi igen med individuell bedömning) att de är relevanta för flertalet användare. Andra moderatorer kanske inte håller med, vissa medlemmar håller nog inte heller med. Å andra sidan tror jag att vissa andra moderatorer o medlemmar HÅLLER med... Man kan inte tillfredsställa alla. Det räcker med tanten Så, svara gärna på detta inlägg. Gärna kritiskt, men isf helst med konkreta påpekanden om var jag isf tänker fel (eller rätt?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 Jag är tveksam till att du kommer att förstå detta secalka och ni andra har nog redan förstått vad jag menar, nämligen att ALLA gästinlägg är borta från siten! Även de som varit seriösa och inte har med tjafset du pratar om att göra. De enda gästinlägg som finns kvar är de som startat en tråd. Jag var kanske otydlig mot dig, secalka, när jag skrev Moderator/Admin, jag skulle naturligtvis skrivit Moderator eller Admin men jag trodde nog till och med du skulle förstå detta. Och vem var moderator före er tid? Admin kanske? Jag vet inte hur era moderatorkonton är upplagda, men att det skrevs tre år före du blev moderator har nog ingen betydelse, eftersom det fungerar så med en databas att har man tillgång till en raderingsfunktion så kan man radera väldigt gamla saker i databasen oavsett när man fick tillgången. Men det kommer du kanske att få lära dig så småningom! Jag tycker du har en väldigt trist nedlåtande översittarattityd gentemot de medlemmar som du inte anser förstå vad du menar och svarar därför i samma stil. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 Vad jag har sett hittills vad du har skrivit och gjort tror jag du är en av er som kommer att vara en bra moderator, men det finns de som ett flertal gånger visat prov på dåligt modererande. Secalka blir det nog också, men kanske en lite mjukare ton mot medlemmarna. Däremot att skrämma frågeställare till att låsa trådar för de redan finns trådar i ämnet, antydningar om troll och samtidigt ge sig in i pajkastning, editera andras inlägg mm. och detta från en och samma moderator funkar inte! En sån moderator anser jag inte platsar på ett sånt här stort forum! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 En liten fråga: Det skulle vara kul att veta varför mitt inlägg ovan är rapporterat? Jag har inget emot att bli rapporterad och har blivit det ett antal gånger, men nån gång skulle det vara intressant att se anledningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 7 November , 2006 Jag kommer att försöka vara en bra moderator. Tack f att du tror på det/mig. Jag tror nog att det finns bättre/sämre moderatorer överallt, men man kanske inte ska hacka på de man tycker tillhör kategorin sämre innan man vet vad som händer. Håller med om att mod inte ska lägga fingrarna i blöt överallt o hela tiden, men vi är här för att se till att saker o ting inte går överstyr. Och.... vi är inte maksiner. Alla gör fel, så även vi. Betr varför ditt inlägg är rapporterat har jag ingen aning. Samt Korken: Vad gäller C&R: Du har fått ett reply på ditt mail samt i den aktuella tråden. Fortsätt diskussionen, men kom inte med dumheter om att jag skulle moderera inlägg som inte passar mina personliga åsikter. Det är faktiskt Bullshit, och det tror jag nog du vet? Ha de´ gött. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 men kom inte med dumheter om att jag skulle moderera inlägg som inte passar mina personliga åsikter. Det är faktiskt Bullshit, och det tror jag nog du vet? Visst vet jag det, jag bara testade dig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 8 November , 2006 Ja men vafan gör du här då, är MG så dåligt som du hela tiden påpekar så har du väl inget här att göra? Dubbelmoral? Jag hatar bananer men äter de ändå en gång i timmen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 8 November , 2006 Då tycker jag att du ska sluta äta bananer! Klart man vill försöka få forumet att bli ett av de bättre på marknaden, ju fler forum man kan gå in och trivas på desto bättre är det väl? Vari ligger dubbelmoralen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 8 November , 2006 Hej! Hur exakt har du försökt att få forumet att bli ett av dom bättre på marknaden? Genom att: 1.Spy galla på allt jag gjort som moderator? 2.Piska upp stämningen i trådar genom att använda citat helt lysryckta ur dess mening och dessutom beskylla mig för att jag har skrivit så? Nä du Korken, jag tycker att du beter dig som ett typiskt troll och i vilket annat forum som helst så skulle du ha varit bannad för länge sedan, och jag begriper egentligen inte varför detta inte har skett här. Och för att göra saker och ting extra tydliga för dig, det här skriver jag som medlem i Maringuiden och är mina högst personliga åsikter, INTE som Moderator. Jag kommer inte i framtiden att kommentera dina påhopp på mig så ha det bra så hörs vi förhoppningsvis aldrig mer. //Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 8 November , 2006 Hej själv du! 1. Vad anser du själv att du gjort rätt som moderator? Du har fått en medlem att låsa och sedan radera en vanlig tråd! Du har råkat i luven på flera medlemmar på bara några dagar, inte bara mig, svurit och kallar oss för troll (vilket, för den oinvigde, är den lägsta formen av forumanvändare som finns), och du ger dig på att hacka på enskilda medlemmar på ett riktigt otrevligt sätt! Är det bra moderatoregenskaper? 2. Hoppa på rätt person med dina anklagelser!!! Gå upp några inlägg i denna tråden och läs på! Jag har anklagat dig för att vara en dålig moderator, vilket jag fortfarande vidhåller och det tycker jag du visar prov på ideligen med dina inlägg, men jag har inte använt några citat och beskyllt dig för att ha skrivit dem. Ytterligare ett dåligt moderatorsanlag, att missta sig på vilken medlem som gjort vad. Ett av de största trollen är nog ändå du själv, som med din stil hjälper till att hetsa upp stämningen här och dessutom ska moderera i. Även om du skriver som medlem så står det i din inforuta att du är moderator, i och med detta är du MGs ansikte utåt i forumet och står således för samma sak som MG står för oavsett om du vill eller inte! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nuklex 0 Postad 8 November , 2006 Att ni orkar hålla på och hacka på varandra.. jag vet att det är jobbigt nu när båtarna står på land.. men vi behöver väll inte sura på varandra hela tiden. kram på er alla sur skallar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 8 November , 2006 Tjena allesammen. Jag måste ju få vara med. Jag håller med moderator om att man måste styra upp ibland. Det blir lätt en massa gröt. Men Nisse tycker jag nog är av den...(förlåt uttrycket)...omogna typen. Som t e x - Citera andta forums moderators - Lägga in någon troll bild. - Formulera sig som en mindre vuxen. Nä. svälj stoltheten. Ibland får man vara lite pedagogisk. Han i andra änden kanske inte är lika klok som du Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 8 November , 2006 Brukar inte du husera på stålbåtsforumet förresten? Mvh Nisse Vad har det här med MG att göra????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 8 November , 2006 Tråden FART är tillbaka. Lyfter den lite //admin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 8 November , 2006 Hej! Ingenting, det var bara en fråga, jag tyckte att han var bekant på något vis! //Nissed Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 8 November , 2006 Hej Pirayan! Du får naturligtvis tycka precis som du vill, jag kan ju bara försvara vad jag gjort. Det jag gjorde var att jag i tre (3) inlägg på motorbåtsforumet tipsade trådstartaren om att det redan fanns befintliga trådar och bad trådskaparen fortsätta där, sedan bad jag admin att låsa och slänga tråden (så fungerar det på de andra forum jag brukar husera på), vad jag vet så var det ingen av dessa tre som uppfattade mina inlägg som negativt,snarare tvärtom . Att jag sedan gick i fällan och hamnade i pajkastningsdiskussioner med andra medlemmar som tydligen ansåg att de tre tillfällen jag gick in och påpekade detta var som att pissa i kyrkan är jag den förste att beklaga, men även jag är endast människa med dess alla fel och brister. Jag har bett om ursäkt för ett och annat illa övertänkt inlägg jag har gjort och jag finner det ganska intressant att det tydligen endast är jag som har anser att jag har gått för långt ibland och ingen av de andra debattörerna har någon form av självransakan. På något vis känns det som om jag har fått klä skott för ett missnöje som har funnits under en längre tid angående forumet och om ni tycker det är ok, så fine, huvudsaken är väl att forumet utvecklas och blir en bättre och roligare plats för alla. Nåväl, för att sammanfatta det hela så, gräv ner stridsyxan, skriv ner något kul/informativt/tips&trix whatever, men glöm inte att det sitter alltid en annan människa på andra sidan skärmen och skulle du inte säga det du tänkt skriva rakt i ansiktet till den personen så ge tusan i att skriva det, mao behandla andra som du vill bli behandlad själv. Ha det bra! //Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 8 November , 2006 Nissed: Strongt gjort. Hoppas yxan är nergrävd, o fredswhiskyn öppnad nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eklund 0 Postad 8 November , 2006 Vi är alla bara människor som försöker prestera vårt bästa med det som står till buds. Alla så gör vi våra misstag, men förhoppningsvis så lär vi oss nåt från dom och går stärkta vidare. Upp med hakan Nissed (klapp på axeln), bra post.....och framför allt det sista stycket.....alltför ofta idag så skrivs det hårda ord och omdömen utan en tanke på personen på andra sidan skärmen. Sippar lite på whiskeyn!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thorre 0 Postad 9 November , 2006 var fan är min anka.. ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 9 November , 2006 Om du med ursäkt menar inlägget där du kallar oss troll, beklagar om du trampat på någon öm tå, och dessutom satt in en bild med dont feed the trolls så är det väl inte mycket till ursäkt? Ang. din fråga om jag huserar på Stålbåtsforum (tror att det är lika med maringarderoben) så blir svaret nej. Jag är visserligen registrerad där och har skrivit 3 st. inlägg. Om sista stycket i ditt inlägg även gäller dig och inte, såsom det är skrivet, bara en uppmaning till oss andra, så köper jag det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 9 November , 2006 Va fasen e min stridsyxa har letat och letat och kom på det att vi har ju inte krigat. Kul att du tar det lugnt och det som har framkommit på olika trådar, är ju i stort missuppfattningar och olika tolkningar. Blir ju lite kaos när det kommer restriktion som tolkas på olika sätt. OK grattis till att du erkänner dina fel och det har jag också gjot när det har blivit fel från min sida. Mvh/ Orven som ska gå ut och skotta igen hålet som jag grävde för yxan som inte fanns Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 9 November , 2006 Hej Orven! Som svar på ditt citat: Va fasen e min stridsyxa har letat och letat och kom på det att vi har ju inte krigat. så vil jag lugna dig med ett.....än! Ha det bra! //Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 9 November , 2006 Å fasen vill du ha krig Kul. Du börjar, eller du har börjat och har försprång Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 10 November , 2006 Hej Orven, det är skönt att se att det finns någon som tar saker och ting på rätt sätt!! Vi ligger väl lågt så länge, du vet vill man ha några julklappar så måste man va snäll! //Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 10 November , 2006 OK Go Jul Mvh/Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser