Gäst Korken Postad 7 November , 2006 Konstigt, när jag gör samma sökning ger det detta resultatet: Din sökning på AQ 130 gav nedanstående resultat Visar 1 - 50 av 53 ämnen Vad som däremot inte ger några träffar alls är om jag söker på: Din sökning på AQ 130 original gav nedanstående resultat Tyvärr gav din sökning inga resultat Eller Din sökning på AQ 130 bilder gav nedanstående resultat Tyvärr gav din sökning inga resultat Vilket det borde ha gjort eftersom det i denna tråden x står om just detta! Med en sådan sökfunktion är det kanske inte konstigt att det blir nya trådar om samma ämnen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 7 November , 2006 Hej Korken! Tydligen är sökfunktionen känslig, dvs om du söker på AQ 130 får du 53 träffar, om du däremot söker på AQ130 så får du 188.... Så visst sökfunktionen är kanske inte helt perfekt, men förhoppningsvis så kommer den att förbättras, tanken är ju att forumet ska bli bättre än det har varit tidigare. Vad gäller dina andra kommentarer/påhopp på mig så får du antingen ta dom via mail eller PM:a mig alternativt klaga hos admin, jag tar inte dom i en tråd eftersom det tenderar att bli rena pajkastningstrådar. Ha det bra. Mvh Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 Som jag sa tidigare har forumet funnits i 6 år, iaf. är de äldsta inläggen så gamla. Har de då inte lyckats under denna tid få ihop en sökfunktion som fungerar, vad talar för att det ska gå bättre nu? Det har ett flertal gånger påpekats i olika trådar att sökfunktionen inte är tillfredställande, men inget har hittills hänt! Jag vidhåller min inställning till din avgång, och anser mig inte behöva bekräfta den via mail! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 7 November , 2006 Hej igen, även om forumet har funnits i över 6 år så är det väl inget som säger att saker och ting kan ändras till det bättre? Alla stora expeditioner har börjat med ett litet steg. Vad gäller din inställning gentemot mig så är den noterad, jag kommer dock inte avgå om inte Admin anser att det är nödvändigt, ok? Mvh Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 7 November , 2006 På dig låter det som om forumet startades iom. ditt moderatorskap för nån vecka sen, så är inte fallet! Jag har inget mer att säga dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 7 November , 2006 Ämnet är ju intressant för det har varit 932 inkik hittills och 36 åsikter, eller svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 7 November , 2006 Då lägger jag till ett inkik o en åsikt Tycker iofs att ju färre trådar i ett o samma ämne, desto bättre. Däremot, när det nu är ett faktum att en ny tråd startats (vare sig det beror på att man inte hittat i sökfunktionen alternativt inte gjort sökning först) så tycker jag att det blir mer av ondo än godo att flytta/låsa/gnälla på den nya tråden. I synnerhet om tråden redan hunnit besvarats ett antal gånger. Överlåter åt andra moderatorer att redigera sådant. Man får säkerligen lika många svar som antalet personer man frågar om detta...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 7 November , 2006 Fast där har du nog fel..? Skulle det bara var 20-30 svar på den sökningen, DÅ är det definitivt ngt fel på sökfunktionen... Bara i den här tråden får du ju ett antal träffar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 7 November , 2006 Vad bra ! Så då är den här tråden löst eller ?? //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 8 November , 2006 Forumet har funnits i 6 år. Rättare sagt har maringuiden haft ett forum i 6 år. Data från dessa år har sparats. Utvecklingen har gjort att maringuiden idag inte är samma som för tex 2 år sedan. Det har hänt mycket i bakgrunden och det kan, och kommer att ha följder. Det finns inte en enda rad kod i maringuiden som är äldre än 3 år (cirka). Jag har hållt på med det i 2 år och 10 månader och under min tid har det mesta förändrats. Mycket är helt nytt annat omskrivet. En del saker hamnar på fel ställen eller passar inte in i den form dom har sedan tidigare. Sökningar är en sådan sak. Har dock prioriterat sökningen på forumet efter beslut om att införa moderatorer. Men det är annat som skall ordnas med så det kan ta tid. Ett par dagar eller 2 veckor. Men jag eller vi har koll på att det måste kodas om för att fungera. Tekniktugg. Det är svårt att söka efter rätt saker i ostrukturerade data som ett forum med dess inlägg är. Vilket ord är viktigast? Hur mycket vikt skall man lägga vid varje ord? Skall första ordet vara viktigare än det andra eller det tredje? Skall inlägg som innehåller ordet flera gånger komma högre upp i sökningen? Svårt att veta och därmed svårt att koda/lösa/implemetera, ja till och med svårt att designa. Visst funkar Google bra men även där skiter det sig eller blir inte som man tänkte sig. Men det kommer en tillfredsställande lösning. Jag lovar :-) //stavhammar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 8 November , 2006 Ttor Pettolajnen fått svar på denna fråga. Om inte så ring oss. Nu låser vi denna tråden och fortsätter på nästa......... //stavhammar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser