Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Pettolajnen

Va håller ni på med???

Rekommendera Poster

Varför har ni tagit bort min tråd där jag bad om feedback på min hemsida? Exakt vilken regel strider det emot?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om Du har ett företag som skall driva din hemsida så får det inte förekomma företagsreklam här.

Det går säkert att hitta någon regel om Du absolut vill men jag tycker nog att det är moraliskt lite konstigt att be om hjälp på ett annat forum för att starta ett eget som skall konkurrera.

Jag följde din tråd där Du ville ha hjälp med symboler till din hemsida men i och med att intresset var ganska svalt så valde jag att inte agera.

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, du får gärna tycka att det är patetiskt men faktum kvarstår. Alla dina trådar under 2006 går ut på att få hjälp av MG:s medlemmar att göra dina egna hemsida så bra som möjligt.

Fundera på hur kul det skulle vara om MG, Blocket eller batborsen skulle lägga in sin länk på din sida för att folk till sin hemsida.

Du skulle antagligen inte tycka att det var speciellt juste.

Har Du flera synpunkter så är Du välkommen att kontakta mig.

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trist attityd.

Inget bra sätt att få hjälp.

Håller med Calle.

PS

Slå upp ordet i en uppslagsbok.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Exakt detta problem som jag tog upp i en annan tråd och som jag tycker fungerar uruselt på denna site och som varken någon siteadmin eller moderator fann värt att vare sig kommentera eller ta till sig.

Stå på dig Calle, håller med dig!!

Tråden:

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=124398

Citerar mig själv:

Eftersom den andra tråden blev låst så passar jag på att kommentera siteadmins svar i den här tråden.

En liten parentes först för protokollet, jag har själv inte fått någon tråd eller post raderad, men kan tänka mig hur de som fått det reagerar.

Citat:

Trådskaparen har nu fått säga vad han tycker, vilket vi har full respekt för, även om språkbruket kunde vara snyggare. (Vilket också var skälet till att vi raderade inlägget från Lynott i annan tråd)

Den här delen, Vilket också var skälet till att vi raderade inlägget från Lynott i annan tråd, är något som jag irriterar mig på nåt enormt.

Varför fortsätter ni att envisas med att radera inlägg med påföljd att den som blev raderad undrar och i vissa fall blir förbannade över att de blev raderade, när de inte har fått någon som helst motivation till varför just deras post blev borttagen?

Avsevärt bättre vore om ni redigerade posten istället, och allra helst just de stycken som är opassande, anstötliga eller rent av ovettiga, och skrev in en motivering till varför just den posten blev redigerad och skriva under med vem som har redigerat posten/tråden. På så sätt så vet ju postskaparen vad det var som var tokigt och behöver inte efterfråga någon orsak i alla möjliga och omöjliga trådar.

Dessutom så vet han vem som redigerat och kan ta kontakt med rätt person om nåt skulle vara oklart.

Bland det värsta som finns i forum världen är just klåfingriga siteadmins, admins och moderatorer, som bara rent av går in och raderar poster och trådar utan någon som helst motivering till varför.

Ok, det finns regler att följa, och de ska följas.

Men det krävs även lite vett och etikett från de som ska styra upp forumet också.

Ni, siteadmins och moderatorer får ta det här hur ni vill, men ni sköter era åligganden på ett, inte så speciellt exemplariskt sätt, trist och förbannat irriterande.

Ovanstående är mina egna åsikter och ingen annans!

Ta och kamma till er lite va?!

/Eklund

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dessutom så kan jag inte av nån anledning skriva in citationstecken.

Skit samma.......smiley-undecided.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vem som raderade inlägget från början kan jag inte svara på men jag har inga problem att förstå varför den raderades.

Visst, vore det på sin plats att kommenntera varför tråden raderades och där får väl vi som är nya moderatorer bli bättre helt enkelt.

(Om det nu går att kommentera något som inte är kvar....)

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Har rappoterat samtliga inlägg från xxx.

Banna denna xxx med sina försök att få intresse för sin annonssajt.

Hur xxx får man bli gå in på hans sjöbod och läs trådarna.

\\http://www.tettinntil.com/forumet/images/smilies/th_lifeispain.gif\ border=\0\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Citattext:
(Om det nu går att kommentera något som inte är kvar....)

//Calle

(Suck). Om du läst vad jag skrivit så hade du sett att tråden hade funnits kvar men innehållet hade blivit redigerat och då är det väl inte speciellt svårt att även lämna en kommentar.

Eftersom då tråd och kommentar finns så kan man ju då låsa tråden för att få ett avslut.

Man tycker ju att en kommersiell site som denna borde kunna skötas på ett lite mer professionellt sätt än att bara sopa saker under mattan och låtsas som om inget hänt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok.

Det var bra att Du visste vilken tråd det var han menade i och med att han har haft flera som har hänvisat till sin egna sida. Jag fortfarande att agerandet är fel och hade faktiskt hoppats på att trådarna skulle vara bort- tagna.

Därför så kommenterade jag hans fråga enligt ovan.

Har Du flera synpunkter är Du välkommen att höra av dig till mig så kan Övrigt Snack röra båtlivet istället.

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är enormt besviken på hur ni behandlar era medlemmar. När ni nu förklarar varför ni raderat mina poster har jag ju förstås full förståelse för varför ni gjorde det. Men min syn på maringuiden har blivit enormt förändrad negativt.

Ni kallar mig dummerjöns och jag känner mig ganska så utstött och inte ett dugg välkommen. Jag trodde inte att maringuiden var en annonsplats utan en samlingsplats för båtentusiester så därför tänkte jag att det var lämpligt att få lite feedback på min båtrelaterade hemsida. Jag har inte alls i den tråden bett någon köpa eller lägga in någon annons. Jag bad om feedback på hemsidan. Design och hur bra ni tycker den är utformad. Jag märker att ni känner er kraftigt hotade så jag har fått min positiva feedback nu istället. Men jag ser er bara som ett gäng gnällgubbar nu. Både moderatorer och medlemmar som klagar på mig och inte tycks ha något bättre för sig.

Som sagt. Det största felet som gjorts här är att ni inte från början sa vad som va felet. Jag trodde att mina trådar inte hade skapats när jag såg att dom va borta och därför skapade jag såklart en ny. Och det var inte som hotande avsikt. Det hade räckt med en snäll och ödmjuk motivering så hade jag förståt och ni hade haft ännu en nöjd och glad medlem på hemsidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara för att friska upp minnet lite granna, Pettolajnen....

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=124091.

I just den tråden så efterlyser Du annonser, så är det klart.

Samtliga dina inlägg under hela 2006 rör ditt företag och din hemsida och det är som tidigare skrivet och sagt inte tillåtet på MG.

Som Du kanske ser så har dina trådar under 2005 som har rört båtliv besvarats/diskuterats ganska friskt och det är det som är meningen med MG.

Så det är tråkigt om Du känner dig illa behandlad vilket givetvis inte är meningen och det är ju extra tråkigt om Du känner så när Du nu även har fått förklaringar.

Att däremot alla medlemmar på MG är illa behandlade är nog att ta i.

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anmärkningsvärt att det dyker upp en ny medlem med bara dessa inlägg just nu.

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ny, jag har i alla fall varit medlem en månad längre än moderator maximannen, Dan J, kan väl inte vara ...nää. Hoppas ni är konsekventa och stryker länkar till träbåtsakuten, blocket och andra annons sidor i fortsättningen. 

Att kalla någon för dummerjöns och korkad verkar vara helt OK enligt reglerna. Är skitstövel OK?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dyker upp ? Jo där uppe är han och han fanns fasenimej här på räkans tid, eller i slutet av dennes eskapader här i forumet.

Hej Korpen länge sen man såg dig här 21.gif\ eller över huvud taget.

Fick jag till det lite ser jag överhuvud och så taget.

Kollar in här men komenterar inget, bara läser och tar åt mig om ämnet som diskuteras.

Man lär sig alltid något.

Mvh/Orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Exakt när har jag sagt att alla medlemmar är illa behandlade?

Spelar de nå roll vilket år mina inlägg skrivs? Och jag har redan förklarat varför det är många inlägg om samma sak från mig. Jag trodde att dom inte hade publicerats, jag fattade inte att ni tagit bort dom, för jag trodde att jag isåfall skulle få ett meddelande av er om att ni tagit bort och varför.

Jag förstår varför ni söker nya moderatorer, skulle gärna hjälpt till om de inte vart så att jag nu ogillar denna sajt. Synd, när man älskar båtar. Det är nästan sorgligt vad otroligt serviceinriktade ni INTE är och vad otroligt affärsinriktade ni ÄR. Jag får nästan lust att starta en ny hemsida som är EXAKT som er men till förmån för båtentusiesterna och deras vilja att utveckla och nyskapa i branchen. Det behövs en hemsida för båtentusiester som inte är av vinstintresse. En hemsida som drivs av båtentusiester på deras fritid. Som stöttar nya företag och projekt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo föresten nu har jag studerat och man känner sig faktiskt jagad på något vis med alla varningar och hot på forumet.

Man är trängd på något vis med alla dessa varningar och Illröda varningstrianglar.

Illrött Rapportera

Och sedan dessa

Håller med Calle.

Stå på dig Calle, håller med dig!!

Solklart fall ! Håller med Calle

Känns lite som i sandlådan på något vis.

Är enig med att smygreklam inte ska få förekomma då det blir orättvist mot dom som betalar.

Såg att Nikitalorden hade fått en röd stämpel och jag får väl dubbelstämplat efter detta sanningens ord.

Mvh/Orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nissed

Hej allesammans, var in och kikade på Pettolajnen´ s sida och jag får nog hålla med om att det är att gå över gränsen. Maringuiden är ju som sagt en kommersiell sida, dvs. för att finansiera den så säljer man annonser. Jag tycker att det är helt ok med dessa regler då det är gratis att vara medlem och att använda forumet. Och Orven, ta det lugnt, det är ingen som är ute efter dig......än!!2.gif\

Mvh Nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte så, men det verkar uppstressat på något vis på forumet.

Nyss när jag skulle svara på en, flera frågor om bränsletankar, så framkommer det att någon vill stänga tråden för att reglera flödet till andra trådar.

Smygreklam är inte bra, men det är som sagt inte det som jag oroar mig för utan det är det där lilla jävla anammat som har försvunnit .... goet om man får uttrycka sig så och rapporteringa och självrapporteringar åhåjaja ....nu släpper vi det här.

Mvh/Orven smiley-cry.gif\

13.gif\  än? såg jag rätt 2.gif\ det kanske blir drag under galoscherna i alla fall smiley-tongue-out.gif\  en småklurig jakt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Jepp, förstår precis vad du menar nu när jag läste denna tråden, x .

Här jobbas det hårt för att ta död på forumet helt!

smiley-surprised.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tillåt mig små lesmiley-sealed.gif\....eller det går inte heller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nissed

Hej, nej det är snarare tvärtom, varför inte använda befintliga trådar istället för att skapa en ny hela tiden? Personligen så tycker jag att sökfunktionen är jättebra och den kommer att bli bättre när det inte dyker upp 200 trådar om samma sak.....

Du får gärna maila mig eller skriva ett inlägg om du tycker att jag har fel och gärna komma med tips hur det skall bli bättre.

Mvh Nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som sagt, till alla som läser denna tråd. Problemet är inte att jag inte håller med om varför dom tagit bort mina trådar, för nu när jag fått förklaring så förstår jag det. Problemet är att jag aldrig fick veta något. Mina trådar var helt plötsligt borta och eftersom jag aldrig fick någon motivering så trodde jag inte att det berodde på trådens innehåll så därför skapade jag såklart nya.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

NisseD, kan inte folk få göra som de vill, du skriver i gamla trådar och de som vill starta nya gör det? Så blir väl alla glada och nöjda..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nissed

Jovisst, men hur menar du att forumet blir effektivare då?

Naturligtvis så skall man inte köra Sök innan du postar ett nytt inlägg-regeln in absurdum utan passar inte befintlig länk så posta för all del en ny, men räkna kanske med att länken slås ihop med den gamla som någon annan medlem kanske prenumererar (bevakar) på.

Det är väl mera sjysst på det här viset tycker jag.

Som sagt, målet är väl att forumet skall bli bättre för alla, det kanske tar lite tid men jag tror att vi är på rätt väg.

Mvh Nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK menar att dom borde få ett svar där dom har ställt frågan.

Man går ju den naturliga vägen när man ska vittja sin låda s.a.s.

Man kan slå, eller hänvisa tråden till en annan tråd, när klara svar har kommit in för den som ställde frågan.

Finns ju dom som frågar vidare, eller hänger på frågan med likartade problem och det är inte kul om dom ska hoppa runt för att få svar på något annat ställe.

Jag menar att frågan som ställs ska ha svaren i rakt nedstigande led s.a.s.

Den som svarar och lämnar tips på frågor har ju ett likartat problem, då han ska jaga vidare efter trådändan och ledsnar kanske därför och tips går förlorade.

Mvh/Orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nissed

Jo, det är ju i och för sig en ide, jag tror ju inte att det kommer att vara 1 tråd per ämne framöver utan att det kommer naturligtvis att vara fler. Jag sökte för skojs skull på AQ 130 och fick 188 träffar, det borde vara ca 20-30 enligt min mening.

Ha det bra.

//Nisse 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...