Kenneth_S 137 Postad 30 Oktober , 2006 Nu är jag på g igen... med fråga om hjälp. Jag har varit och tittat på en Ancas, ooch den är väldigt fin, priset är rätt samt att jag nog kan få ner den ytterligare. Det jag behöver hjälp med är: Jag skulle behöva köpa nya dynor till kabin, de som är där tycker både jag och frugan är lite för tunna... nå´ n som vet priser på dynor samt vart man kan köpa? Eller om man kan köpa skumgummi och göra själv, vilket är bäst? Badbrygga finns inte på båten: Pris på en sådan, samt är det svårt att sätta dit en sån själv? Kylskåp med R134-köldmedia, 40 - 60 liter... priser på ett sådant? Jag har hittat på blocket ett 60-liters för 1200:-, men då vet jag inte vilket köldmedia det är... R12 eller R134. B230-motor... någon som har erfarenher? Hur är den motorn? Vet inte vilken årsmodell, när kom den motorn? Jag är säker på att det finns en del Ancas-ägare här på forumet... vad har ni att säga om båten? Skall jag slå till? Ni som kan, vill, orkar och har lust att svara på dessa frågor (helst med konkreta, egala svar som rör det jag frågat om) är mycket välkomna att svara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 30 Oktober , 2006 badbryggor brukar ligga runt 2000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mussli 0 Postad 31 Oktober , 2006 Hej Vad det gäller dynor så varierar det ganska mycke,har en svärmor som syr kapell,dynor och klär om möbler.Beror på tygkvalité mm, men skumgummit är inte så dyrt.Om du ska sy själv så se till att din symaskin klarar av tjockleken på tyget bara.(tyg till dynor brukar vara lite tjockare) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 31 Oktober , 2006 Kolla in www.drevia.se för ålder på motorn. Titta under tips sidorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 31 Oktober , 2006 Tackar för dessa svar & tips... skall provlöra den till helgen, har inte gjort det än. Då skall jag även se hur den ser ut dagsljus... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lunde 0 Postad 4 November , 2006 Är inne på min andra säsong med Ancas 24 och jag är väldigt nöjd. Stora ytor samt stabil (oavsett vad vissa påstår). Det negativa är att den är känslig i sidvind pga flat botten och stor överbyggnad. Vad avser B23:an är den motorn betydligt bättre än originalen (b20 eller b30). Jag har en B20 och den är alltför underdimensionerad. B30 har jag bara hört negativt om. B23:an däremot är en mer modern konstruktion med tillräckligt med kraft för en bra marschfart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser