Mussli 0 Postad 30 Oktober , 2006 Hej Undrar vad man bör tänka på om man vill koppla bort den separata oljetanken. Kan man bara köra den tom och sen börja blanda direkt i tanken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matsberg 0 Postad 30 Oktober , 2006 Hej. Om du kopplar bort oljetanken så kommer en summer att gå in och varna. Jag köpte en Evinrude VRO i höstas, med oljetanken bortkopplad. Jag har ännu inte fått tyst på den. Nu har jag kopplat bort en sladdhärva som gick till VRO pumpen, så vi får se i vår om den är tyst. Mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 30 Oktober , 2006 Hej Varför vill du koppla bort oljetanken? Om du har en gammal VRO pump kanske jag förstår men en kugghjulspump krånglar aldrig. Kolla bara att slangarna är hela och rengör silen om det finns någon. Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mussli 0 Postad 31 Oktober , 2006 Har en Yamaha -02, men om det är kugghjulspump vet jag inte. Kanske är lite väl misstänksam, men man vet ju aldrig.När jag köpte den för några månader sen blev jag lite fundersam över att den inte ryker något därav min tveksamhet.Tycker att det borde komma lite rök från avgaserna iaf, men det kanske är så optimal blandning att det inte blir någon rök. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 31 Oktober , 2006 Kolla slangarna och att pumpen är rätt justerad ,finns markeringar för min och maxgas. Pumpen på en Yamma går inte sönder. /Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser