Daniel71 6 Postad 29 Oktober , 2006 Hej Jag tror att det var din båt jag såg i fredags och reagerade över vilken bra lösning för täckställning. Ligger den i Fiskebäck? Var köpte du slangen? Tror du att den behåller spänsten några år så att den spänner upp i bågar? /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Billy_Astorsson 1 Postad 29 Oktober , 2006 Ett underbart exempel på ett riktigt bra tips som gör båtlivet lite lättare... Mer sånt! //Billy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
conny737 0 Postad 29 Oktober , 2006 Slang finns hos Rinkaby rör, säljer på postorder direkt hem till dörren. Dom har i alla fall bra priser på andra VVS prylar, så jag tror PEM slangen är relativt billig också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 30 Oktober , 2006 Hm, hur blir det med snölast? Snö är tungt, har du otur så viker bågarna ner sig? Nåja, man ska ju ändå kolla båten ofta under vintern så det är ju bara att borsta av. Jag köpte en begagnad NOA, i år kompletterad med ett par extra ben. Se bild. Vill har kraftig lutning på pressen så snön förhoppningsvis glider av direkt och man får bra bekväm ståhöjd under att jobba. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sir_Piraten 0 Postad 30 Oktober , 2006 Hejsan. Bra ide, alla har ju inte sådan tur att man kommer över en begagnad däcksställning.(tex jag ) Men jag undrar hur det blir när snön kommer ???? Priser på Rinkaby rör för premslang 40mm. 1M = 17.70:- 50M = 796.00:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffe70 0 Postad 30 Oktober , 2006 Jag har gått och grunnat på hur jag skall gå tillväga. Det där verkar vara en utmärkt ide. Tack för tipset Wille. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 30 Oktober , 2006 Pga storleken på vindrutan var jag tvungen att hitta på en ställningskonstruktion som var lite högre än den vanliga A ställningen. Jag byggde 5 st.takstolar utav c:a 50 meter 45x45 furu (råplan), 5 vinkeljärn, bult och skruv och lite spill-plywood. Beslag som sitter i mantågsfötter svetsades hemma av plattjärn (4mm) och 25mm vattenrör. Det hela gick på 300 till 400kr. Takvinkel är på 45 grader så att all snö glider av direkt. Har använt den i två vintrar hittills och är helt nöjd. Hälsningar, Philip Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustaf05 0 Postad 31 Oktober , 2006 ...och billigare. Håller helt med Billy. Höstens tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 1 November , 2006 genialiskt rillez Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser