Lomax 1 Postad 29 Oktober , 2006 Har nyligen kommit över en äldre (60-tal?) Sumlog som är i fantastiskt skick (aldrig använd!) och skulle passa helt perfekt in i mitt retro styling projekt. Är dock osäker på om det går att få tag på givare till den (vajer & propeller varianten) då visaren går moturs, om någon här har kunskap om den här typen av loggar tar jag tacksamt emot era tips! / Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lomax 1 Postad 29 Oktober , 2006 Glömde säga att bilden ju inte är ett foto utan en teckning, enda fotot jag har för tillfället ser nämligen ut så här... / Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
abborren 0 Postad 30 Oktober , 2006 Hej! Då jag själv råkade ha sönder min sumloggs givare.vart jag varse om att dessa inte var så lätta att få tag på då de tydligen hade slutat tillverkats om jag fattat det rätt.Men vajrar finns det gott om hos båthandlare.Har du tur kan du hitta en bättre beg. mvh Ohlsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lomax 1 Postad 30 Oktober , 2006 Tack för svaret Ohlsson! Jo, jag har förstått att det är på begagnat marknaden man får leta. Men jag undrar om det finns olika varianter av Sumlog givarna (propeller varianten, inte paddelhjul alltså - se bilden). I första hand, finns det höger/vänstervridna propellrar, med tanke på att min logg går moturs? Jag undrar också om det finns olika propellrar för olika hastigheter, har för mig att det är så med den modernare paddelhjuls typen? Tusen tack, / Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser