Gyttjedykaren 1 Postad 27 Oktober , 2006 Hur gör ni som har era utombordare hängandes kvar på båten över vintern? Jag hade tänkt att köra konserverings olja i motorn. Samt köra ur kylvatten kanalerna med sötvatten. Är det något mer jag borde göra? Tack på förhand/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gyttjedykaren 1 Postad 27 Oktober , 2006 Jag kanske ska tilläga att det är en 2-taktare!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 27 Oktober , 2006 Yepp, byta olja i växelhuset och smörja alla leder ta bort proppen och fetta in axeln Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 28 Oktober , 2006 Och ha motorn helt nedfälld så vatten kan rinna ur när det behövs. Risk för frostsprängning annars om vatten samlas på div ställen. Inte upptiltad således. Jag brukar även plocka av propellern dels för infetting av propelleraxeln dels för översyn och ev fila bort små hack och imålning av bortnött färg (har stålpropp som rostar annars, Yamaha Black Steel som inte är helt rostfri). /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser