k650 0 Postad 27 Oktober , 2006 Hej. Har en nyligen införskaffad Albin 21 med O22 motor. Någon som har erfarenhet om denna motortyp? Driftsäkerhet, bränsleförbrukning, service etc? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 184 Postad 27 Oktober , 2006 Bra, men gammal. Som alla gamla motorer kan de sluta fungera när som helst, men de är å andra sidan lättmekade. Reservdelar finns. Kolla här för mer info, http://www.forsmarin.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
k650 0 Postad 27 Oktober , 2006 Ok , min motor är enligt motornummret tillverkad 1972. Men iof så behöver ju inte gammalt betyda dåligt, hur många B20 går det inte runt fortfarande. Bra underhåll så borde väl inte driftsäkerheten vara nått problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dennis_f 0 Postad 27 Oktober , 2006 min Albin O2 är tillverkad 1938 tror jag. Den tuffar på bra än. Men jag har inte lyckats ställa in förgasaren ordentligt så den har en tendens att sota igen stiften (så extra stift är bra att ha med sig). Den tar obetydligt med soppa. 30 liter räcker i stort sett hela sommaren för mig =) Service gör jag på våren. Byter olja i motorn och ibland i backslaget samt ställer in brytarspetsarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser