Lynott 0 Postad 25 Oktober , 2006 Jag har i 6 års tid varit moderator på ett av Sveriges bäst fungerande forum och aldrig sett maken till rövslickande som det finns här. Det finns XXX här med stora fina båtar som kan skriva va fan som helst och sen när en annan XXX ger tillbaka med samma mynt efter att ha blivit påhoppad av en snubbe med för stor båt för sin hatt..ja då blir MITT inlägg borttaget av moderatorerna här. Pinsamt är ordet. Ja detta inlägg lär ju snabbt bli borttaget av moderatorerna som knappast lär ta en öppen diskussion om vad som föregår på deras fina forum, men en sak är säker: Denna typ av forum måste man kunna använda som gröngöling och kanske ställa frågor som kan verka dumma för de som är experter utan att bli hånad av folk med för mycket glasfiber under fötterna. MVH Johannes Lindström Ny båtägare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 25 Oktober , 2006 Hårda ord ... Jag loggar väl inte in varje dag, men nog tycker jag att du tar i lite väl hårt ang omdömet om moderatorerna på det här forumet ... Vilket är det forum som enligt dig är sveriges bäst fungerande forum? Vilken tråd avser du konkret där du tydligen enligt dig blivit alldeles för hårt censurerad? Som du ser på bilden av min enkla styrpulpetare så kan jag knappast ingå i gruppen idioter med stor båt så mina frågor är mera av ursprunglig nyfikenhet :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lynott 0 Postad 25 Oktober , 2006 Vilket forumet är spelar ingen roll...och det var faktiskt ingen specifik tråd (även om mitt inlägg togs bort i 3 intressanta frågor) utan en rent spontan reaktion om hur mycket påhopp det görs här utan att något händer när det är folks om varit här länge som gör dom och sen när man själv reagerar så..pang kommer pekpinnen fram för en liten skitkommentar.Har både hört och sett många som känner/tycker samma sak om att vara ny här och det är ju trist... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 26 Oktober , 2006 Tråkigt nog stämmer det ibland det som du Johannes skriver om. En hel del har nog skrämts bort av ett antal bessernissar då de saknat vissa kunskaper och försökt bättra på dem genom att ställa frågor på forumet. Tycker att man ska bete sig på samma ödmjuka sätt på ett sådant här forum som man beter sig på bryggan. Man hjälps åt. Inget blir bättre av att kasta skit och racka ned på andra. Varje gång du hjälper någon så växer du. Rakryggat av dig, Johannes, att ange ditt riktiga namn. Precis som jag själv som inte döljer mig utan står för det jag skriver. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 201 Postad 26 Oktober , 2006 Rakryggat av dig, Johannes, att ange ditt riktiga namn. Precis som jag själv som inte döljer mig utan står för det jag skriver. Hur vet du att det är hans riktiga namn han angivit ovan? Han kanske heter dr Alban, Bosse Ringholm eller Pol Pot egentligen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McRill 0 Postad 26 Oktober , 2006 Ännu ett exempel på messersmitt betende, jag håller helt med trådskaparen om att attityden på detta forum ibland är lite av översitteri. Det handlar inte om att hjälpa en nybörjare utan det verkar viktigare att sätta dom på plats, kom inte hit med dina idiotiska frågor och stör oss. Jag har erfarenhet från många forum, ex www.fotosidan.se där man hjälper alla, även nybörjare, och det med en trevlig ton. Tror att dett forum förlorar många medlemmar på grund av detta.Anders Roos ( Jo, jag heter det, jag lovar ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 26 Oktober , 2006 Jag kom in som total nybörjare för 2 månader sen och har inte märkt av nåt besserwissande mot mig. Istället har jag fått hövliga svar på alla mina idiotfrågor. Men andra kan ju ha drabbats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 26 Oktober , 2006 Finns redan moderatorer på forumet ?? Trodde att det var något som skulle komma, inom kort ?! Däremot håller jag med om att ibland kommer det väl överlägsna kommentarer från rutinerade båtägare eller ännu värre någon som hade stor båt när man var liten eller har varit i flottan för 30 år sedan. Jag retar mig på det och har inga problem att säga till om det heller. Förresten, Johannes, vad var det för Motorbåtsfråga Du hade ?? //Calle (som faktiskt heter Carl, ursäkta) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 201 Postad 26 Oktober , 2006 Personligen tycker jag att det otrevligaste inlägget är det som är överst i den här tråden. Att jag besserwissrade mig får stå för dig och dina personliga åsikter tänker jag inte försöka påverka. Allt jag gjorde var att ifrågasätta hur man kan bedöma hur seriös man är bara för att man signerar med ett namn som kan verka riktigt istället för en signatur och hur man vet att det är ett riktigt namn och inte ett alias. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 26 Oktober , 2006 Först ett explosivt inlägg: aldrig sett maken till rövslickande gentemot idioter med stora båtar och så en referens till ett annat forum som är så mycket bättre eftersom du är moderator där. Sedan i nästa inlägg vill du inte låta oss ta del av ditt föredömliga forum och kan inte prestera några exempel på rövslickeri och annat elände som skall vara så vanligt förekommnde här. I stället visar det sig vara en spontan reaktion, dvs allmänt tyckande du ger uttryck för. Om man går ut så hårt med kritik som du gör får man allt ha lite mer att komma med om man vill bli tagen på allvar. Det förekommer säkert någon gång att någon nybörjare blir överlägset behandlad här och det skall naturligtvis både moderatorerna och vi övriga motarbeta. 3 mycket intressanta frågor är ett bra exempel. Men t.ex. att personer med stora båtar skulle få bära sig mer illa åt än andra återstår att bevisa. Det skulle också öka förtroendet för dina ståndpunkter om vi kunde få ta en titt på det välskötta forum du modererar. Min spontana reaktion är att MG, frånsett en del övertramp som verkar vara minst lika vanliga på jämförbara fora, är ganska trivsamt och välskött. Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 26 Oktober , 2006 Det finns ju helt klart skribenter här på forumet som bara skriver för att framhålla sig själva, tala om hur många och stora båtar dom har, och hur mycket dom har råd att betala för ditt och datt. Men sådana typer finns ju inte bara här, utan lite varstans i samhället. Man träffar dom på bryggan, ibland är det skandia-direktörer eller rent av ministrar. Det bästa är att helt negligera dom, så tröttnar dom när dom inte får den förväntade uppmärksamheten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ollbrs 0 Postad 26 Oktober , 2006 Min uppfattning om MG är överlag bra. Visst finns det en hel del trådar som spårat ur men det beror nog mer på att många är flitiga att påpeka om ett inlägg kan väcka anstöt snarare än att den som ställt frågan tagit illa upp. Däremot så är trådar som denna inte önskvärda enligt mig då det bara blir en massa pajkastning och antagligen en sämre stämning på forumet. /Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 52 Postad 26 Oktober , 2006 Helt rätt! Trådar likt denna motarbetar effektivt forumets syfte. Forumet är till för Båtsnack. Trådskaparen har nu fått säga vad han tycker, vilket vi har full respekt för, även om språkbruket kunde vara snyggare. (Vilket också var skälet till att vi raderade inlägget från Lynott i annan tråd) Nu låser vi denna tråden och hoppas att Lynott får bra svar framöver på sin ursprungliga fråga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser